בעקבות פסיקת ביה"ד: ביום ראשון ייקלטו 32 עובדים חדשים בנמל אשדוד

"כבר ביום א' הקרוב צפויים להיקלט 32 עובדים חדשים בנמל אשדוד", הגיב הבוקר מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם, בעקבות הפסיקה של ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע שדחה את בקשת ההסתדרות וועדי הציוד המכני והתפעול בנמל אשדוד לקחת חלק בהליך קליטת עובדים חדשים


00:00 ,24.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"כבר ביום א' הקרוב צפויים להיקלט 32 עובדים חדשים בנמל אשדוד", הגיב הבוקר מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם, בעקבות הפסיקה של ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע שדחה את בקשת ההסתדרות וועדי הציוד המכני והתפעול בנמל אשדוד לקחת חלק בהליך קליטת עובדים חדשים ולהקצות לועדים מכסה של 50% מן הנקלטים.

אתמול דחה ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע, בראשות השופט יוסף יוספי, את תביעת ההסתדרות וועדי הציוד המכני והתפעול בנמל אשדוד בעניין תהליך קליטת עובדים חדשים בנמל אשדוד (ראה ידיעה נפרדת). תביעת ההסתדרות וועדי העובדים נעשתה על רקע תהליך קליטת 150 עובדים חדשים החיוניים לנמל אשדוד ולרציפי היובל החדשים. ההסתדרות והוועדים דרשו שכל תהליך הקליטה יהיה בהסכמתם, כולל קבלת זכות וטו על קבלת כל עובד לנמל וביקשו מבית הדין לעצור את תהליך הקליטה המצוי בעיצומו.

"הפסיקה אתמול מוכיחה פעם נוספת את חוסר תום הלב של ועד עובדי ציוד מכני בנמל אשדוד, שפעם אחר פעם מנסה לחבל בעבודת הנמל, ודברי השופט מדברים בעד עצמם. לי נותר רק להצטער שההסתדרות נותנת גיבוי לכך",הגיב שאול רותם, מנהל הנמל.

בהתייחסו לגיוס כח אדם לנמל, ציין שאול רותם כי התקבלה הבוקר החלטה שלפיה החל מיום ראשון יקלטו 32 עובדים חדשים. "אנו נערכים, בנוסף, לכמה מחזורי קליטה נוספים ומאמינים כי בטווח של כחודש וחצי מהיום בעית חוסר כח אדם תיפטר".

לדבריו, אמנם ועדי הציוד המכני והתפעול קיבלו את הפסיקה באכזבה וחושבים שההחלטה היתה שגויה אך, הרוב הדומם של עובדי הנמל מאד שבע רצון מההחלטה ומבין שהקליטה, המבוססת על קריטריונים ותנאי סף ברורים, הינה חיובית ו"אינה תלויה בחסדי משהו".

מקורות בנמל אשדוד ציינו כי הפסיקה מאתמול עוררה ביקורת לא מעטה כנגד הועד על כך שהוביל למצב שבו התקבלה פסיקה המפחיתה מרמת הגמישות שהיתה להם בעבר בנושא קליטת עובדים, ובכך רואים עובדים רבים פגיעה באינטרסים שלהם.