בעקבות דיון חירום בנמל אשדוד: המסופים יפעלו החל מ-5 בבוקר

במהלך הדיון בו השתתפו מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל חברת הנמל ויו"ר מועצת המובילים הוחלט להפסיק את הובלת המכולות הריקות למסופים. הנמל יתאם סדרי העבודה על מנת להקל על העומס


00:00 ,06.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך הדיון בו השתתפו מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל חברת הנמל ויו"ר מועצת המובילים הוחלט להפסיק את הובלת המכולות הריקות למסופים. הנמל יתאם סדרי העבודה על מנת להקל על העומס

במהלך דיון חירום על המצב בנמל אשדוד שהתקיים אתמול בבוקר בנמל אשדוד בנוכחות מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, התחייב מנכ"ל חברת נמל אשדוד, מר שוקי סגיס, בפני נציגי מועצת המובילים והמסיעים להפעיל את המסופים החל בשעה 05:00 בבוקר ועד לשעה 19:00 בערב. כידוע, המסופים פעלו עד כה החל משעה 06:30 בבוקר.
 
במהלך הדיון דרש גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, כי עבודות הפריקה והטעינה יסתיימו בשעה 19:00 וזאת על מנת לעמוד בדרישות החוק לגבי שעות העבודה והמנוחה של הנהגים. לשם כך הציע בן הרוש לתגבר את משמרת א' ו-ב' בנמל, וזאת על חשבון משמרת ג' שאותה הציעה מועצת המובילים שלא להפעיל.
 
ממועצת המובילים נמסר כי בהקשר לכך התחייב מנכ"ל חברת הנמל סגיס להקפיד על תיאום סדרי העבודה עם המובילים וזאת על מנת להקל על העומס בנמל.
 
גבי בן הרוש הציע בנוסף במהלך דיון החירום לאפשר למועצת המובילים להפעיל את הבאפר שנמסר למטרות חנייה גם לטובת הפעלת כלים לפריקה וטעינה כל עוד קיים מחסור בכלים אלו בנמל. יש לציין כי הצעה זו נדחתה על יד שוקי סגיס וייתכן כי היא תובא לדיון בהזדמנות אחרת.
 
ממועצת המובילים נמסר כי אחד ההישגים החשובים בפגישה זו היא ההחלטה להפסיק את הובלת המכולות הריקות למסופים. נציגי המועצה ציינו כי נושא זה עמד במוקד הדיון משום שהדרישה לנהגים להעביר את המכולות הריקות בהעברה ישיר לרציפים גרמה ל"סתימת" הנמל ולעיכובים של כשעתיים לכל משאית. סדר זה יהיה בתוקף בין השעות 06:30 בבוקר לבין 10:30 ומשעה 15:00 עד 19:00.
 
יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, ציין בסוף הדיון כי הוא מקווה שזה יהיה המפגש האחרון שבו יעלה נושא סדרי טיפול הנמל לדיון וכי יש לצפות שמעתה העבודה תתנהל כסדרה.