בנמל חיפה מרימים כוסית ומייחלים לשנה שקטה

נמל חיפה קיים גם השנה, כבכל שנה לקראת ראש השנה, טקס הרמת כוסית בטרמינל הנוסעים של הנמל. גם השנה הגיעו רבים מוזמנים רבים רק שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, צילה של מלחמת לבנון השניה וצילו של המאבק המתוקשר בין יו"ר ומנכ"ל חברת הנמל לבין שר התחבורה העיבו על השמח


00:00 ,19.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל חיפה קיים גם השנה, כבכל שנה לקראת ראש השנה, טקס הרמת כוסית בטרמינל הנוסעים של הנמל. גם השנה הגיעו רבים מוזמנים רבים רק שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, צילה של מלחמת לבנון השניה וצילו של המאבק המתוקשר בין יו"ר ומנכ"ל חברת הנמל לבין שר התחבורה העיבו על השמחה.
 
יתרה מכך, בטקס שנתקיים הבוקר, לא נכח אף נציג ממשרד התחבורה, מה שעורר אצל מרבית הדוברים, החל ממנהלי הנמל ונציג העובדים, דרך נציג ההסתדרות ונשיאי לשכת המסחר בחיפה ולשכת הספנות, חוסר שביעות רצון.
 
המשותף לכל הדוברים היה שכולם קראו לנציגי משרד התחבורה ולהנהלה לשוב ולקיים שגרת עבודה ולהימנע ממאבקים מתוקשרים.
 

דוד חרמש, יו"ר חברת נמל חיפה, הודה שהתקופה האחרונה היתה כלל לא קלה עבורו. "אין ספק שמלחמת לבנון הוסיפה משהו ואין ספק שמלחמות היהודים הוסיפו משהו", אמר. "לעתים אני תוהה מה תפקידו של יו"ר חברת הנמל: שק חבטות או זה שנותן להנהלה את ההזדמנות לעבוד בשקט והוא שיספוג את מה שצריך. אני מאמין שכנראה הדברים משולבים".
 
להערכתו, בסיום שלוש השנים הבאות ניתן יהיה לראות הכפלה ואפילו  השלשה, מיכולת מתן השירות והתפעול של הנמל.
 
מנכ"ל חברת הנמל, עמוס עוזני, התייחס גם הוא לסרגל הזמנים הצפוי. הוא שב והציג את הצפוי בחודשים הקרובים לרבות הטמעת מערכת ERP שתשתלב במערכת ה- TOS הצפוייה להיכנס לפעולה בחודש דצמבר. עוזני גם ציין את העבודה המאומצת שנעשית עתה ברציפי הכרמל, ואת השלמת הרחבת ערוגות B ו- C. וכמובן הוא גם התייחס לרכישת שטחי שמן ולמו"מ המתקדם עם חברת החשמל לרכישת שטחים נוספים בחוף שמן שיגדילו משמעותית את שטחי עורף הנמל. "תוך שנה ניראה אחרת לגמרי ברמת השירות, התקשורת עם הלקוחות והתקשורת הפנימית עם העובדים", הבטיח עוזני.
 
הוא גם התייחס למאבק המתוקשר מול שר התחבורה. "אני כבר די ותיק ועברתי מלחמה או שתיים מהסוג הזה". הוא מחא על כך שמאז קמה הממשלה הנוכחית, אף אחד מנציגי הממשלה לא פנה אליו בטענה על חוסר שביעות רצון מכל סוג שהוא ויחד עם זאת הוא מוצא את שמו מאוזכר בעתונות למרות שכלל לא פנו אליו בנושא. "לא מנסים לפתור בעיה עם מנהל זה או אחר. כנראה שמנסים לפתור בעיה עם כיסא זה או אחר", עקץ עוזני.
 
דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, זכה להערכה רבה מקרב המוזמנים לאחר שהציג את נכונותם של הועדים לחתום על אמנת שירות ולהתחייב לעשות הכל על מנת שהעבודה תתנהל ביעילות תוך מזעור נזקים. "אנו מוכנים לעבוד 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע", הכריז פרץ.