בלו ארק ספנות מציינת 10 שנים להיווסדה

ב-1 בינואר 2004 ציינה חברת בלו ארק ספנות, בניהולו של ר/ח ארנון קוריס, 10 שנים להיווסדה. בתוך כך, חושפת החברה קו ישיר לאודסה/איליצ'בסק, לנובורוסיסק, ולנמלים הטורקיים בים השיש, באמצעות שתי אוניות מטען קונבנציונלי.


00:00 ,22.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ב-1 בינואר 2004 ציינה חברת בלו ארק ספנות, בניהולו של ר/ח ארנון קוריס, 10 שנים להיווסדה. בתוך כך, חושפת החברה קו ישיר לאודסה/איליצ'בסק, לנובורוסיסק, ולנמלים הטורקיים בים השיש, באמצעות שתי אוניות מטען קונבנציונלי.

החל מאוקטובר 1999 משמשת בלו ארק כסוכן כללי וכמתפעל בישראל, עבור חברת Global Carriers Inc. ר/ח ארנון קוריס מציין כי שתי אוניות המטען קונבנציונלי פועלות באופן סדיר, כאשר האוניה ROYAL משרתת את ישראל מנמל אודסה/איליצ'בסק, והאוניה GUNNEY EM מנמל נובורוסיסק, עם פקידה בנמלים טורקיים בים השיש, אל נמל אשדוד.

קוריס הוסיף ואמר כי עד להכנסת האוניות הנ"ל לשירות, פעלו אוניות קטנות יותר, אך במאי 2003 נמצאה האוניה ROYAL כמתאימה ע"י GLOBAL CARRIERS ונחכרה לתקופה ארוכה. האוניה התאימה לצורכי החברה בגלל היותה מתאימה למטען כללי רב תכליתי, ובשל ה"גמישות" של מחסני האניה לשינויים אפשריים, בהתאם לסוג המטען. לדבריו, האוניות עומדות בכל התקנים הבינלאומיים וחברות הסיווג החשובות ביותר, ומאחורי GLOBAL CARRIERS, מתפעלת הקו, ניצבים בעלי אוניות מהשורה הראשונה, עם מסורת ימית ארוכת שנים. "האוניות מתוחזקות בהתאם לתקנים המחמירים ביותר של חברות סיווג מהשורה הראשונה, ואנו שבעי רצון מהתוצאות".

"מה שעלול היה להיות בעייתי הוא גודל האוניה. האוניה בת 16,000 טון, ועד אז לא היה כלכלי להביא אוניות בסדר גודל כזה, ובמיוחד לא מהים השחור. צירוף של נסיבות, שבעיקרן ראיית הנולד וצורכי הלקוחות, גרמו להחלטה שבדיעבד הייתה נכונה, להרים את הכפפה, כאשר צורכי השוק הישראלי, בייחוד שוק הפלדות, הצדיקו את ההחלטה. לאחריה נכנסה אניה נוספת לשירות, האניה GUNNEY EM, כאשר שתיהן פועלות בקו לישראל, למטענים קונבנציונליים", אמר ר/ח קוריס.

עוד נמסר כי בשנת 2003 (בין החודשים מאי-דצמבר) הוביל הקו לישראל 204,000 טון מטען, כאשר הצפי בשנת 2004 הוא להכפיל את כמות ההובלה. ר/ח ארנון קוריס: "בלו ארק ספנות היא בין החברות המובילות בישראל, ביבוא של מטען קונבנציונלי, כאשר הקו משרת מפעלי תעשייה בישראל מהגדולים במשק, והספקים באירופה הם מהחשובים בתחומם".

ארנון קוריס מבקש להדגיש שהמכשלה היחידה, לדעתו, שעלולה לשבש את כל המהלך, היא שביתה בנמלים. לצורך זה הוא מקווה שלשכת הספנות, בניהולו של נשיא הלשכה החדש נחום גנזרסקי, תפעל ותעזור ככל יכולתה לשינוי המצב בנמלים.

"אנו הסוכנים נטה שכם, ונעשה ככל יכולתנו לעזור במאמצי לשכת הספנות להצליח במהלך".