בכוונת עובדי דגון לחדש השביתה בממגורות

לפני יומיים שיגר ועד עובדי ממגורות דגון מכתב אל עמוס רון, מנכ"ל חנ"י, שממנו עולות טענות ודרישות שונות המתייחסות הן לחנ"י והן להנהלת דגון, אולם במרכזן הודעה חד משמעית בדבר אפשרות לנקיטת צעדים, כולל השבתה מלאה של הממגורות, לאחר שהמו"מ עם עובדי דגון עלה על ש


00:00 ,14.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני יומיים שיגר ועד עובדי ממגורות דגון מכתב אל עמוס רון, מנכ"ל חנ"י, שממנו עולות טענות ודרישות שונות המתייחסות הן לחנ"י והן להנהלת דגון, אולם במרכזן הודעה חד משמעית בדבר אפשרות לנקיטת צעדים, כולל השבתה מלאה של הממגורות, לאחר שהמו"מ עם עובדי דגון עלה על שרטון.
 
באיגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת הבינו את המגמה הלא רצוייה שאליה מתקדם המו"מ ואתמול הם שיגרו מכתב לעמוס רון, מנכ"ל חנ"י, עם העתקים לשר התחבורה מאיר שטרית, ליו"ר חנ"י- דן תיכון ולמנהל רשות הספנות והנמלים- אריה רונה.
 
"עליכם ליטול חלק פעיל במשא ומתן עם העובדים ולהתחייב כלפיהם שהינכם אחראים וערבים לכך שתכובדנה ההכרעות השיפוטיות שיינתנו בעניינם (ובמקביל יוסדר ענין זה ביניכם לבין דגון ו/או המפעיל החדש של הממגורות)", כתב עו"ד אלון פומרנץ, בשם איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת.
 
הוא הוסיף: "זהו המינימום שניתן לצפות מכם וזאת גם לאור אחריותכם לכך שנושא העובדים וזכויותיהם לא הוסדר כראוי במסגרת תהליך המכרז וההתקשרות עם מפעיל הממגורות".
 
עו"ד פומרנץ ציין שלדעת האיגוד יש לשקול הליך גישור בפני גורם מתאים שיסייע לצדדים להגיע לכלל הסכמה. הוא הדגיש שכל נזק שייגרם כתוצאה מעיצומים ו/או השבתות של ממגורות דגון, הינו גם באחריות מלאה של חנ"י, הן בתור גוף שנכנס בנעליה של רשות הנמלים והן מכוח החובות המוטלות על חנ"י על פי הדין.
 
 
מחברת נמלי ישראל נמסר בתגובה כי הסכם העבודה מצוי במו"מ מתקדם בין חברת דגון לעובדים ואנו עוקבים אחר הנושא מקרוב. זאת, במקביל להליכים המשפטיים מתקיימים בפני ערכאות משפטיות שונות.