בית הדין לעבודה דחה אתמול את עתירת חברת נמל אשדוד בדבר נוכחות נציגי העובדים בוועדת המכרזים

בית הדין לעבודה קבע כי מכיוון שלנציגות ההנהלה רוב בוועדת הקליטה אין מקום לפסילה "גורפת" של חברי נציגות העובדים בוועדה. המנכ"ל סגיס: "נמשיך לפעול למען לקוחותינו ולגייס את המועמדים הטובים ביותר לעבודה"


00:00 ,08.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין לעבודה קבע כי מכיוון שלנציגות ההנהלה רוב בוועדת הקליטה אין מקום לפסילה "גורפת" של חברי נציגות העובדים בוועדה. המנכ"ל סגיס: "נמשיך לפעול למען לקוחותינו ולגייס את המועמדים הטובים ביותר לעבודה"
 
אתמול, 7 בינואר 2007, נערך דיון בבית הדין לעבודה בבאר שבע, בעקבות צו דחוף שהגישה חברת נמל אשדוד כנגד הסתדרות העובדים, במסגרתה החברה דורשת לפסול את כלל חברי ועד תפעול, לרבות שני מזכירי הוועדים אשר יושבים בוועדת המכרזים בשל ניגוד עניינים.
 
בית הדין לעבודה קבע כי מכיוון שלנציגות ההנהלה יש רוב בוועדת הקליטה ולוועדת הקליטה משקל של כ-35% מתהליך הקליטה אין בית הדין לעבודה רואה לנכון לפסול פסילה גורפת של חברי נציגות מחברותם בוועדת הקליטה.
 
מתוך פסק הדין: "אין מקום לפסילה 'גורפת' של חברי נציגות מחברותם בועדת הקליטה כל אימת שבן משפחה של מי מהעובדים עומד בפני הוועדה - אלא רק במקרה שבו יש ניגוד עניינים אישי של אותו חבר ועדה, כגון שעה שמדובר בבן משפחה שלו או מקורב אחר שהוא מחויב לו, שאז מאליו מובן כי בשעה שעניינו של אותו בן משפחה או מקורב נידונים על ידי הוועדה, עליו לפסול עצמו מחברות בה וככל שלא יעשה כן ואותו מקורב ייבחר - ספק אם בחירתו תעמוד במבחן הביקורת".
 
הנהלת חברת נמל אשדוד תמשיך לשמור על קיום כללי מנהל תקין ושמירה על נהלי רשות החברות הממשלתיות.
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "אנו מכבדים את החלטת בית הדין לעבודה. הנהלת הנמל תמשיך לשמור על מדיניות ארגונית שקופה, תקינה וללא משוא פנים בכל התהליכים בנמל. נמשיך לפעול למען לקוחותינו ולגייס את המועמדים הטובים ביותר לעבודה, על מנת שיוכלו להעניק את השירות האיכותי ביותר ללקוחותינו".
 
כזכור, חברת נמל אשדוד הגישה ב-24.12.06 בקשה לצו דחוף כנגד הסתדרות העובדים בבית הדין לעבודה בבאר שבע. החברה דרשה לפסול את כלל חברי וועד תפעול, לרבות שני חברי הוועד אשר יושבים בוועדת המכרזים בשל ניגוד עניינים. הדרישה היא בעקבות תחקיר עיתונאי של עיתון "מעריב".
 
חברת נמל אשדוד פנתה בבקשה להסתדרות לפסול את כלל חברי וועד תפעול מלכהן בוועדת המכרזים למשרת סוור, לרבות מזכירי הוועדים אבינועם שושן ואלון חסן, אשר מונו מטעם נציגות העובדים כחברי הוועדים. לנוכח תשובת ההסתדרות, שהודיעה חד משמעית, כי היא מתנגדת להחלפת חברי הוועד, פנתה חברת הנמל לבית הדין לעבודה וביקשה את התערבותו הפעילה והדחופה על מנת לאפשר קיום הליכי מכרז תקינים לקליטת עובדים חדשים בהליך שוויוני ועל פי כללי המנהל התקין.
 
כאמור, בית הדין לעבודה קבע כי אינו רואה לנכון לפסול פסילה גורפת של חברי נציגות מחברותם בוועדת הקליטה.