ביה"ד לעבודה דחה בקשת רשות הנמלים לדיון דחוף לקראת שביתה בנמל אשדוד

הבקשה נדחתה לאחר שבתשובת ההסתדרות לביה"ד צויין שאין בכוונת ההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים על רקע קליטת העובדים בנמל אשדוד; כזכור, אתמול הוגשה בקשה לאחר שועדי העובדים איימו כי המשך הליך קליטת עובדים חדשים הינו הפרה של "סטטוס קוו"


00:00 ,06.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הבקשה נדחתה לאחר שבתשובת ההסתדרות לביה"ד צויין שאין בכוונת ההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים על רקע קליטת העובדים בנמל אשדוד; כזכור, אתמול הוגשה בקשה לאחר שועדי העובדים איימו כי המשך הליך קליטת עובדים חדשים הינו הפרה של "סטטוס קוו"

אתמול הגישה רשות הנמלים בקשה בהולה "למניעת שביתה פראית ובלתי חוקית הצפויה לפרוץ בנמל אשדוד". במסגרת בקשה זו, התבקש בית הדין ליתן סעדים זמניים בענין המשך קיומם של הליכי קליטת עובדים חדשים לנמל אשדוד. כן התבקש בית הדין לקבוע כי "השביתה בנמל אשדוד, שבקיומה מאיים ועד העובדים, הינה שביתה בלתי חוקית". אל הבקשה הצטרפו איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים.

ביה"ד הארצי לעבודה דחה את בקשתה של רשות הנמלים לקיים דיון דחוף מאחר ומתשובת ההסתדרות לבקשה לקביעת דיון דחוף עולה, כי העבודה בנמל אשדוד מתנהלת כסדרה וכי ההסתדרות לא הודיעה על כוונה לנקוט בצעדים ארגוניים בקשר להליך קליטת העובדים.

בנימוק להחלטה כתב השופט אדלר כי אמנם, ההסתדרות הודיעה כי היא בוחנת בימים אלה את ההיבטים המשפטיים של הליך קליטת העובדים אל מול סעיף הסטטוס קוו בסיכום הדברים מיום 5.8.2004 ואל מול הסיכום בין יו"ר ההסתדרות למנכ"ל רשות הנמלים, אך עם זאת, סבורה באת כח ההסתדרות כי בקשתה של רשות הנמלים, היא בקשה שהוגשה טרם זמנה.

"נוכח האמור בתשובת ההסתדרות ומשלא מסתמנת כוונה לשיבוש העבודה בנמל אשדוד לאלתר, איני מוצא מקום לקיים דיון דחוף בבקשתה של רשות הנמלים", קבע השופט אדלר.

השופט אדלר הורה להסתדרות להגיש תשובתה לבקשת רשות הנמלים עד ליום 9.9.2004.

השופט אדלר הורה בהחלטתו להסתדרות כי, ככל שיהא בכוונתה של ההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים כנגד הליך קליטת העובדים, היא תקדים ותפנה לבית הדין בענין, על מנת שיתן דעתו מבעוד מועד לשאלה האם העילה בגינה יש כוונה לנקוט בצעדים ארגוניים באה בגדריו של 'סעיף הסטטוס קוו' בסיכום הדברים מיום 5.8.2004, אם לאו.

גורמים מרשות הנמלים הדגישו את הקשר שקיים בין פסק הדין שפורסם הבוקר, בו קבע בית המשפט שקליטת עובדים ו/או הכשרתם אינו מהווה הפרה ל"סטטוס קוו", לבין החלטת ההסתדרות שלא לנקוט בצעדים ארגוניים על רקע קליטת עובדים בנמל אשדוד.
 
דן תיכון, יו"ר מועצת רשות הנמלים ועמוס רון, מנכ"ל הרשות אמרו כי בית הדין קיבל את עמדת רשות הנמלים לפיה סיכום הדברים על ה"סטטוס קוו", אין בו כדי למנוע את המשך ניהולם התקין והשוטף של הנמלים, ובכוונת הרשות להמשיך בתהליכי קליטת עובדים על פי הצרכים התפעוליים.