ביה"ד הארצי לעבודה יקיים מחר דיון בבקשת עובדי הנמלים לשבות

הבוקר הורה נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, לקיים דיון שבו יקחו חלק נציגי ההסתדרות ונציגי רשות הנמלים, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר. הדיון בבקשת ההסתדרות יתקיים מחר, יום רביעי, בשעה 18:00


00:00 ,06.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הבוקר הורה נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר (בתמונה), לקיים דיון שבו יקחו חלק נציגי ההסתדרות ונציגי רשות הנמלים, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר. השופט אדלר קבע, לאחר קבלת תגובות הצדדים, כי הדיון בבקשת ההסתדרות יתקיים מחר, יום רביעי, 7 ביולי, בשעה 18:00.

הדיון למחר נקבע לאחר שביום חמישי האחרון פנתה ההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקיים דיון דחוף בשל דרישתה להסיר את הצווים המורים לעובדי הנמלים שלא לשבות. ההסתדרות, באמצעות בא כוחה עו"ד דורית טנא פרצ'יק, טענה כי חלו שינויים המצדיקים בחינה מחודשת של החלטת בית הדין מאפריל השנה ולכן יש לאפשר לה להשבית את הנמלים, במידה והדבר יהיה הכרחי.

בפנייתה לקיים דיון, ציינה ההסתדרות שבמסגרת הצעת החוק החדשה, העומדת בפני קריאה שנייה ושלישית בכנסת, הצדדים כלל לא הגיעו להסכמות, והמהלך הינו חד צדדי. ההסתדרות אף מסתמכת על פסק הדין של רמת"א (התעשייה האוירית), שניתן לאחרונה בבג"ץ, המתייחס לזכויות העובדים והאוסר על העברת עובדים, שלא בהסכמתם, מחברה ממשלתית אחת לאחרת.

כזכור, באפריל השנה קבע ביה"ד הארצי לעבודה כי האוצר רשאי להמשיך בהליכי החקיקה כשבמקביל ינסו לקיים הידברות עם עובדי הנמלים בכדי להגיע להסכמה, ואילו על עובדי הנמלים אסר ביה"ד הארצי לשבות.

בתגובה לבקשה לקיים דיון, ציינה רשות הנמלים כי אין כל הצדקה לקיום דיון דחוף ושינוי הצווים וזאת נוכח העובדה שלא חל כל שינוי בנסיבות. "הסכסוך הינו סכסוך בין ההסתדרות לבין הממשלה, סביב מדיניות הממשלה והליכי החקיקה ועל כן הבקשה להסרת הצווים משמעותה שביתה פוליטית", נכתב בתגובת הרשות.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, התייחס לבקשת ההסתדרות לקיים דיון וציין כי ועדי העובדים בנמלים אינם מגיעים לביה"ד בידיים נקיות. "הם אומרים שיפתחו בשביתה אפילו אם יאסר עליהם הדבר ע"י בית הדין ולאחר מכן הם פונים בבקשה לשינוי החלטות קודמות, כאשר לא היה שום שינוי בנתונים שהביאו את ביה"ד להוציא את ההחלטה האוסרת אליהם לשבות", אמר.

כאמור, מחר בשעה 18:00 יתקיים הדיון בביה"ד הארצי לעבודה וביום חמישי אמורה ועדת הכספים של הכנסת להצביע על אישור חוק הרפורמה בנמלים.