בוטל הדיון בביה"ד הארצי לעבודה בעקבות הודעה על חזרה לעבודה מלאה בנמל אשדוד

רשות הנמלים נענתה לבקשת ההסתדרות לבטל הדיון בביה"ד הארצי לעבודה בעקבות הודעתה על חזרה לעבודה מלאה בנמל אשדוד ; עמוס רון: "אני מצפה שבמהלך המשא ומתן על השינוי המבני, לא יהיו הפרעות


00:00 ,14.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רשות הנמלים נענתה לבקשת ההסתדרות לבטל הדיון בביה"ד הארצי לעבודה בעקבות הודעתה על חזרה לעבודה מלאה בנמל אשדוד ; עמוס רון: "אני מצפה שבמהלך המשא ומתן על השינוי המבני, לא יהיו הפרעות ושיבושים כדי שניתן יהיה לשאת ולתת באופן רציף עד להשגת השינוי המבני בהסכמה"

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים נענה לפניית ההסתדרות וועד עובדי התפעול בנמל אשדוד לבטל את הדיון בביה"ד הארצי לעבודה שאמור היה להתקיים היום בשעה 10.00 בבוקר. זאת, בעקבות הודעתם על חזרה לעבודה מלאה ובתפוקות מקסימליות.

בהודעה ששלחו הבוקר ב"כ רשות הנמלים, העו"ד נחום פינברג ויעקב מלישקביץ, אל פרקליטות המדינה, נמסר כי הבוקר בשעה 08:30 הודיעה להם ב"כ ההסתדרות עוה"ד דורית טנא, כי "בהתאם להנחיות ההסתדרות, לחזור לעבודה מלאה בנמל אשדוד הכוללת תפוקות מקסימליות, הודיע ועד העובדים על חזרה לעבודה מלאה כאמור. ההסתדרות מבקשת, איפא, לבטל את הדיון הקבוע להיום".

על כן, רשות הנמלים הודיעה הבוקר לבית הדין הארצי לעבודה כי היא נכונה בשלב זה להענות לבקשת ההסתדרות ולדחות את הדיון שנקבע, תוך מעקב אחר ההתפתחויות ושמירה על זכותה לשוב ולבקש את התערבותו של ביה"ד במידה וידרש.

כזכור, רשות הנמלים דיווחה אתמול (13.1 ) לביה"ד הארצי לעבודה כי עובדי התפעול בנמל אשדוד ממשיכים בעיצומים , ולמרות הודעת ההסתדרות על שובם לעבודה תקינה הם עובדים בתפוקות הנמוכות בהרבה מהרגיל. הרשות ביקשה מביה"ד הארצי לעבודה לקיים דיון דחוף בבקשתה לאסור בצו על שביתה או שיבושים בנמל אשדוד.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים אמר בהתייחסו לנושא כי הוא מצפה שבמהלך המשא ומתן על השינוי המבני בנמלים, לא יהיו הפרעות ושיבושים כדי שניתן יהיה לשאת ולתת באופן רציף עד להשגת השינוי המבני בהסכמה.

אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, מציין כי הם עובדים כרגיל, כולל בשעות נוספות ועם ממלאי מקום למנהלי עבודה, בדיוק כמו שעבדו בעבר. לדבריו, מעולם לא ניתנה שום הוראה להאט את קצב העבודה. "כנראה שהרשות גילתה שאין לה קייס בביה"ד הארצי לעבודה ולכן היא החליטה לבטל את הדיון. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שמצב רוחם של עובדי הנמל ירוד".