אתמול בשעות הערב שב נמל אשדוד לפעול כרגיל

בהתערבותו של עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, הורה יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ לעובדי נמל אשדוד לשוב לעבודה סדירה. הבוקר הואץ המשא ומתן על השינויים המבניים בנמלים


00:00 ,12.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החל מהבוקר הואץ המשא ומתן על השינויים המבניים בנמלים ; במסגרת המשא ומתן יעלו ועדי העובדים את סוגיית דרגת הפרישה לממלאי מקום ותיקים

בהתערבותו של עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, הורה יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ לעובדי נמל אשדוד לשוב לעבודה סדירה. עם חזרתם של עובדי נמל אשדוד לעבודה סדירה, משכו איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים את עתירתם מאתמול לביה"ד הארצי לעבודה על מנת להוציא צווי מניעה נגד שביתת עובדי נמל אשדוד.

סוכם בין הצדדים כי החל מהבוקר יואץ המשא ומתן על השינוי בנמלים בין צוותי המשא ומתן של ההממשלה, הרשות וההסתדרות. מעתה ישתתפו בצוות המשא ומתן מטעם הממשלה באופן שוטף, בנוסף לעמוס רון, גם אורי יוגב הממונה על התקציבים באוצר, יובל רכלבסקי הממונה על השכר ושרון שלום ראש מטה שר התחבורה. עוד סוכם כי כל נושא מתן דרגות פרישה לממלאי המקום ודרגות לעובדים עם ותק, יועלה בדיונים כחלק מהמשא ומתן על השינויים המבניים.

כזכור, עיצומי העובדים בנמל אשדוד החלו ביום חמישי שעבר מאחר ולדבריהם האוצר לא מאשר הענקת דרגת פרישה לממלאי מקום מנהלי עבודה, בדומה למנהלי עבודה בעלי תקן. על כן, ראשי הועדים בנמל החליטו שלא לאפשר לממלאי מקום להמשיך ולתפקד כמנהלי עבודה, מה שיצר מחסור חמור ומיידי במנהלי עבודה בשטח ועקב כך הואטה העבודה בנמל באופן משמעותי.

אתמול התקיימה ישיבת חירום במטה רשות הנמלים ובעקבותיה פנתה רשות הנמלים לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקיים דיון דחוף ובמסגרתו לחזור ולצוות על איסור שביתה מוחלט ברשות הנמלים לרבות איסור מוחלט על שביתה ו/או שיבושים כלשהם בנמל אשדוד. עמוס רון אמר בהתייחסו לנושא כי לא יתכן שעובדי נמל אשדוד ינקטו בעיצומים הולכים ומחריפים, באמתלות שונות "שמקורם לדעתי, ברצון להפעיל לחץ על הרשות והממשלה לשיפור עמדות במשא ומתן". עוד הוחלט כי לא ישולם שכר לעובדים הנוקטים עיצומים.

מספר שעות מאוחר יותר הגישו גם התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר בקשה לבית הדין הארצי לעבודה נגד ההסתדרות להוציא צו מניעה לעובדי רשות הנמלים, בעיקר בנמל אשדוד. התאחדות התעשיינים ולשכת המסחר קראו בעתירתן לבית הדין להוציא את הצווים המבוקשים שירסנו את "רצונם הבלתי נלאה של עובדי הנמל להשבית את הפעילות בו. זאת כדי להלך אימים על רשות הנמלים והרשות המחוקקת".

כאמור, אתמול בשעות הערב יזם נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, פנייה אל יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, והשניים סיכמו על חזרתם של העובדים בנמל אשדוד לעבודה סדירה ובמקביל תוסר העתירה לביה"ד הארצי לעבודה.