אשר אוחיון נבחר למזכיר ועד מנהלי עבודה נמל אשדוד; מבטיח לייצג נאמנה את כולם

מנהלי העבודה הצעירים בנמל אשדוד הדיחו אתמול, בהליך בחירות, את וועד מנהלי העבודה הוותיקים, בראשותו של אמיל חסן;לועד מנהלי העובדה נבחרו אשר אוחיון, אבי אלבז ודודי אפריאט; גורמים בנמל ציינו הבוקר: מדובר בנצחון של גמליאל "גומה" חסין


00:00 ,16.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהלי העבודה הצעירים בנמל אשדוד הדיחו אתמול, בהליך בחירות, את וועד מנהלי העבודה הוותיקים, בראשותו של אמיל חסן;לועד מנהלי העובדה נבחרו אשר אוחיון, אבי אלבז ודודי אפריאט; גורמים בנמל ציינו הבוקר: מדובר בנצחון של גמליאל "גומה" חסין
 
לאחר מאבקים ממושכים הצליחו מנהלי העבודה הצעירים בנמל אשדוד להדיח, בבחירות שהתקיימו אתמול, את וועד מנהלי העבודה הוותיקים, בראשותו של אמיל חסן. עם ספירת הקולות התברר כי חברי הוועד החדש הם אשר אוחיון, אבי אלבז ודודי אפריאט שנבחרו בהפרש קולות מרשים.
 
אשר אוחיון הבטיח, עם היבחרו, לייצג את כולם נאמנה וקרא לציבור הוותיקים והצעירים להתאחד למען מקום העבודה ולמען אווירה בריאה במחלקה. לדברי אוחיון, חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב ומחזיק תיק התחבורה, ברך על הבחירה והבטיח לשתף פעולה עם הוועד שנבחר.
 
כזכור התנהל מאבק עיקש בין אסכולת מנהלי העבודה הצעירים לבין מנהלי העבודה הוותיקים שתמכו באמיל חסן. בבחירות שהתקיימו כבר בספטמבר 2005 הצביעו מרבית חברי סקטור מנהלי עבודה בנמל אשדוד בעד פיזור הועד ולמעשה הדיחו את מזכיר הועד, אמיל חסן. חסן לא קיבל את "רוע הגזירה" ופנה אל חיים שייב ואלי אברמוביץ', נציגי ההסתדרות, בטענה שיש לפסול את המהלך מאחר ובגוף הבוחר לקחו חלק עובדים חסרי זכות הצבעה. לאחר בחינת טענותיו של חסן הוחלט לקיים הליך נוסף של הצבעה ולתת לבורר לפשר בין הצדדים. אתמול, כאמור, ברוב של 28 קולות מול 19, נבחרו חברי הוועד החדש אשר אוחיון, אבי אלבז ודודי אפריאט.
 
קשה להתעלם ממאבקי הכוחות הקיימים בנמל. מקורות בנמל ציינו שמדובר כאן למעשה בנצחון אישי גדול של גמליאל (גומה) חסין על פני משפחת חסן שעימם הוא מסוכסך זו תקופה ארוכה והשלושה שזכו אמש, עפ"י אותם מקורות, מזוהים עם גומה.
 
כזכור, גומה החליט לעזוב את נמל אשדוד עוד בינואר 2005 ולנהל את עסקיו הפרטיים. הוא ידוע כבעל קשרים הדוקים עם פוליטיקאים ואישי ציבור מרכזיים. אמנם הוא החל את עבודתו בנמל כסוואר, אך במהרה הוא נתגלה כבעל יכולת לנהל משאים ומתנים והשפעתו על עמיתיו, עובדי הנמל, היתה רבה. גומה גם שימש כיועצו הקרוב של מנהל הנמל הקודם, שאול רותם.
 
סקטור מנהלי עבודה בנמל אשדוד מורכב מ- 45 חברים אך לטענת מקורות בנמל, השפעתו על שאר הסקטורים רבה.