אשדוד: מפקחי רספ"ן עצרו את האונייה SALLA-1

זאת בשל ליקויי בטיחות חמורים. באוניה התגלו בין השאר תעודות הסמכה בלתי תקפות של ימאים, סירת הצלה בלתי תקינה ומשאבות חירום ללא לחץ מתאים


00:00 ,16.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בשל ליקויי בטיחות חמורים. באוניה התגלו בין השאר תעודות הסמכה בלתי תקפות של ימאים, סירת הצלה בלתי תקינה ומשאבות חירום ללא לחץ מתאים
 
מפקחים של רשות הספנות והנמלים שבמשרד התחבורה עצרו אתמול בנמל אשדוד את ספינת הסוחר SALLA-1 בעקבות ליקויי בטיחות חמורים שהתגלו באוניה. יצוין כי מדובר באוניה הזהה בגודלה לאוניה שטבעה שלשום בדרכה לנמל חיפה.
 
במסגרת בדיקות בטיחותיות שעורכת רשות הספנות והנמלים באוניות זרות הפוקדות את נמלי הארץ התגלו באוניה SALLA-1 הנושאת את דגל טוגו 42 ליקויים בטיחותיים. הפלגתה של האונייה נאסרה עד לתיקון כל הליקויים.
 
באוניה שהובילה מטען כללי התגלו בין השאר תעודות הסמכה בלתי תקפות של ימאים, סירת הצלה בלתי תקינה, אורות ניווט חירום שאינם פועלים, משאבות חירום ללא לחץ מתאים, ואמצעי חילוץ והצלה בלתי תקינים.
 
האונייה SALLA-1 נמצאת בבעלות זרה ומופעלת על ידי ישראלים באמצעות 14 אנשי צוות מאוקראינה וגיאורגיה. חלקם של אנשי הצוות המשמשים כקציני סיפון התגלו ללא תעודות דגל כמתחייב מהנהלים.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ הנחה את רשות הספנות והנמלים להגביר את הפיקוח על אוניות זרות ולמנוע מספינות ומאוניות בעלות רמת בטיחות נמוכה לעגון בנמלי הארץ.
 
יצוין כי רשות הספנות והנמלים מבצעת פעולות פיקוח על אוניות זרות המגיעות לנמלי ישראל. אוניות שאינן עומדות בתקינה הבינלאומית נעצרות בנמל עד לתיקון כל הליקויים. בשנת 2008 ביצעו מפקחי הרשות מאות בדיקות בטיחות באוניות זרות ועצרו עשרות אוניות שהתגלו בהן ליקויי בטיחות חמורים.