אלון חסן לעודד טירה: אי דאגתך לציבור התעשיינים - עודד טירה: אתם פוגעים בכלכלת ישראל

אלון חסן לעודד טירה: אי דאגתך לציבור התעשיינים - עודד טירה לאלון חסן: אתם פוגעים בכלכלת ישראל פגיעה אנושה


00:00 ,22.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אלון חסן לעודד טירה: אי דאגתך לציבור התעשיינים - עודד טירה לאלון חסן: אתם פוגעים בכלכלת ישראל פגיעה אנושה
 
בעוד השביתה בנמלים נמשכת  ועימה הנזקים הנגרמים למשק, ובעוד מתנהלים הדיונים בבה"ד לעבודה התפרסמה חליפת מכתבים שנשלחה בין מר אלון חסן, נציג עובדי נמל אשדוד ותשובתו של מר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
אלון חסן, נציג עובדי נמל אשדוד הטיח בנשיא התאחדות התשיינים, עודד טירה האשמות וטען כי בידיו היתה היכולת למנוע את השביתה ולפי דבריו, כפי שנכתבו: "כנציג העובדים בנמל אשדוד וכמי שמלווה את תהליך המו"מ והחקיקה בחודשים האחרונים, הופתעתי מאד לראות את תגובותיך המתלהמות בתקשורת בימים האחרונים, נגד עובדי הנמלים.
בהתבטאויותך, אם לכאורה נוצרת התדמית התקשורתית כאילו יש בלבך דאגה כנה לחבריך התעשיינים ולהפסדים הצפויים להם בעקבות מאבקנו, הרי שלדעתי התנהגותך בפועל בחודש האחרון שמה את הדברים הללו בספק גדול מאד"
עוד הוא מוסיף וכותב: "אינני אומר זאת מן הפה לחוץ. הרי שבוע לפני שפרצה השביתה הנוכחית, באנו אני וחבריי אליך בהצעה לחתום על אמנה משותפת. אמנה זו כללה התחייבות חד משמעית שלנו להימנע משביתה כל עוד המהלך לשינוי מבני ייעשה בהסכמה. האמנה גם כללה התחייבות להגביר את התפוקות של עובדי הנמלים במסגרת שינויים מבניים מהפכניים שהצענו".
 
אלון חסן כותב עוד: " על כן, אין לך בפני מי להלין עכשיו על המצב שנוצר, אלא בפני עצמך. ההפסדים שלך ושל חבריך התעשיינים היו יכולים להימנע לו היית נרתם לחתימת האמנה המשותפת בימים שלפני פרוץ המשבר. צעד זה היה מכריח את ידידך שר האוצר לשבת עמנו ולסגור את נושא זכויות העובדים, לפני השלמת החקיקה, ובכך למנוע את הצורך בשביתה. אנו התרענו על כך בפניך, אך לשווא".
 
במכתב התשובה של עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים הוא מוקיע את ההתבטאויות של אלון חסן וכותב: "נדהמתי לקבל את מכתבך אלי. עזות מצח לא מעטה נדרשת ממך במשלוח מכתבך, במיוחד בתקופה שבה אתה וחבריך פוגעים בכלכלת ישראל פגיעה אנושה. למעשה אתם פוגעים במי שמפרנס אתכם, קרי המגזר העסקי. אתם פוגעים באמינות התעשייה הישראלית וגורמים לנזק בלתי הפיך למושג "תוצרת כחול לבן". חמור מכל אתם פוגעים במישרין ברבבות עובדות ועובדים שהעסקתם תלויה בחומרי גלם המגיעים מנמלי הים ובשיווק תוצרתם אל מעבר לים".
עודד טירה מוסיף וטוען כי, למרות ההערכה שהוא רוחש אליו הוא  אינו רואה בו כמי שמייצג באופן רשמי את עובדי הנמלים. לדבריו פעולותיו נעשות אל מול ההסתדרות החדשה בראשותו של ח"כ עמיר פרץ, ועוד הוא טוען כי אינו בטוח שאלון חסן מייצג את כל נמלי הארץ.
 
טירה  מזכיר במכתבו כי: "לפני כ-3 שבועות, כשפנו אלי, במישרין ובעקיפין, יחצ"נים ויועצים אחרים המועסקים על ידכם הצעתי לכם שלוש הצעות שאותן בחרתם לדחות על הסף בחוסר אחריות ומשקולים בלתי מובנים:
את ההודעה המשותפת בזכות אי השביתה – דחיתם.
את הצעתנו לכינון אמנה בעלת מעמד משפטי מחייב – דחיתם.
את הצעתנו לגישור בין הצדדים דחיתם".
 
עוד מוסיף עודד טירה ואומר כי בעקבות חליפת המכתבים ביניהם לא נותרה בידו כל אפשרות אחרת אלא לחשוף את העובדה שעובדי הנמלים ניסו לרתום אותו למטרותיהם "כולל איומים מרומזים ואף יותר מכך לפיהם אני אואשם בשביתה לכשתפרוץ"  ולדעתו זה מסביר את המכתב ששלח אליו אלון חסן.
 
עודד טירה מסיים את מכתבו בתקווה לסיום המשבר ולשיתוף פעולה בעתיד אשר תדרש מול האתגרים.
 
גם אלון חסן מסיים את מכתבו בתקווה שהמשבר הנוכחי יסתיים במהרה ומציין כי שיתוף פעולה הדוק בעתיד ייתכן ויהפוך מאבקים נוספים למיותרים.