אלאלוף: 50 קרונועים לרכבת ישראל

חברת אלאלוף השלימה השבוע את הובלת 50 הקרונועים עבור רכבת ישראל כאשר פרקה בנמל אשדוד את שלושת הקרונועים האחרונים. הקרונועים, שיוצרו והוסבו לשימוש בישראל על ידי חברת Bombardier, נועדו לשמש את רכבת הפרברים במסגרת ההצטיידות של רכבת ישראל


00:00 ,02.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אלאלוף השלימה השבוע את הובלת 50 הקרונועים עבור רכבת ישראל כאשר פרקה בנמל אשדוד את שלושת הקרונועים האחרונים. הקרונועים, שיוצרו והוסבו לשימוש בישראל על ידי חברת Bombardier, נועדו לשמש את רכבת הפרברים במסגרת ההצטיידות של רכבת ישראל
 
הקרונועים יוצרו במפעלי Bombardier במהלך שנות התשעים בדנמרק. רכבת ישראל רכשה מהרכבת השבדית תשעה סטים משומשים והם הוסבו לטיפול בארץ על ידי המפעל של Bombardier בדנמרק לרבות התאמת מערכות מיזוג האוויר, מערכות בלמים ומערכות נוספות.
 
חברת גרימלדי, באמצעות סוכנה בישראל – חברת אלאלוף, שינעה את שלושת הקרונועים האחרונים מדנמרק, לאחר שהם הועמסו על Mafi Trailer והועלו על האוניה Grande Scandinavia שפקדה את נמל אשדוד בתחילת השבוע. 
 

זאב ליבוביץ', מנהל התפעול של חברת אלאלוף, שליווה מקרוב את כל הליך השינוע, ציין שהיתרון בשימוש באוניות הגלנוע של גרימלדי ובשיטת ההובלה הזו הוא בכך שההובלה על נגרר אינה מצריכה מגע או טיפול מיוחד בקרון עצמו ובכך מובטח שהמטען מגיע בשלמותו, מבלי שנגרם לו נזק.
 
הקרונות, שהורדו מהאוניה על ה"מאפי", הוסעו לקטע החיבור של מסילת הרכבת עם רציף מספר 3 בנמל, והורדו ישירות מה"מאפי" למסילה. ליבוביץ' שיבח את נמל אשדוד על שיתוף הפעולה.
 
גילי הולצמן, סמנכ"ל חברת Bombardier בישראל: "היינו מאוד מרוצים מההליך הלוגיסטי החל מהשילוח בדנמרק השימוש בחברת גרימלדי והפעילות של אלאלוף ופרידנזון בישראל". הולמצן הוסיף: "גם נמל אשדוד נרתם למשימה ונתן לנו את כל המשאבים שנדרשו במטרה להשלים את ביצוע הפרוייקט".