איריס שטרק: חברת נמל אשדוד - חברת הנמל היחידה שהציגה נתוני צמיחה

עם סיום כהונתה כיו"ר חברת נמל אשדוד מציינת שטרק במכתב ללקוחות החברה את הרחבת הפעילות העסקית, הכנסת ה-TOS ויצירת תחרות בין הנמלים כהישגים העיקריים של חברת הנמל בתקופת כהונתה


00:00 ,23.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

עם סיום כהונתה כיו"ר חברת נמל אשדוד מציינת שטרק במכתב ללקוחות החברה את הרחבת הפעילות העסקית, הכנסת ה-TOS ויצירת תחרות בין הנמלים כהישגים העיקריים של חברת הנמל בתקופת כהונתה
 
איריס שטרק, מי שכיהנה עד לאחרונה כיו"ר חברת נמל אשדוד, הוציאה לאחרונה מכתב ללקוחות חברת הנמל בו היא מודה להם על האמון, שיתוף הפעולה והמאמץ המשותף להם היא זכתה מהם במהלך תקופה של 3 שנות עשייה.
 
שטרק מציינת כי תפקידה כיו"ר חברת נמל אשדוד היה עבורה "זכות גדולה ושליחות לאומית", וכי כאישה בענף הנמלים שנחשב לעולם גברי, היא שאפה להביא את יתרונות הניהול הנשי גם לסביבת הנמלים, החל מהטמעת תרבות של שקיפות עם לקוחות הנמל וכלה במדיניות של דלת פתוחה ויצירת שיח עם לקוחות הנמל.
 
שטרק מציינת במכתבה ללקוחות את הישגי הנמל בתקופת כהונתה כיו"ר ומציינת בין היתר את יצירת התחרות בין הנמלים אשר "הובילה לצמיחה משמעותית בפעילות נמל אשדוד". שטרק מציינת את הרחבת הפעילות העסקית והבאת קווי ספנות חדשים לנמל כגון קוסקו, יאנג מינג, קיי ליין והאנג'ין.
 
שטרק מציינת כי במהלך כהונתה הוקדשה חשיבות רבה לשיפור השירות ללקוח ועל הובלת אסטרטגיה בה הלקוח הוא במרכז העשייה הנמלית, "אסטרטגיה שקבעה יעדים ומדדים ברורים לשיפור השירות בטווח הקצר ובטווח הארוך".
 
שטרק מציינת בין פעילותה את הפעלת נמל איתן והשקת מערכת ה-TOS אשר שדרגו את הנמל בקנה מידה מקומי ובינלאומי, השקתו המחודשת של טרמינל הנוסעים ומדגישה כי חברת נמל אשדוד הינה החברה היחידה אשר הציגה נתוני צמיחה בענף הנמלים בישראל.
 
יחד עם זאת, שטרק מציינת במכתבה ללקוחות כי היא מודעת לבעיות שעדיין קיימות ויודעת כי נדרשת עוד עשייה רבה "על מנת שיינתן מענה הולם לצמיחה בסחר של ישראל בכלל ולפעילות הנמל בפרט".
 
שטרק מציינת כי "על החברה להמשיך ולשפר את השירות, לצמצם את המתנת האוניות, לשפר את התפוקות בדומה לנמלים אחרים בעולם ולעבוד ביעילות כך שרציפים ימתינו לאוניות, ולא ההפך".
 
לשם כך, טוענת שטרק, יש להמשיך וליישם את התוכניות שאישר דירקטוריון החברה בזמן כהונתה ולקלוט 100 עובדים נוספים, ולהמשיך בביצוע תוכנית השקעות רחבת היקף בסך של כ-700 מיליון שקל של רכש ציוד ושדרוג תשתיות קיימות.
 
שטרק מציינת כי על חברת נמל אשדוד להבטיח את איתנותה הפיננסית, לפעול להפחתה משמעותית של דמי השימוש ולהיערך כראוי לרפורמה בתעריפים, הצפויה להפחית מהותית את הכנסות החברה ולפגוע ביכולתה לממש את תוכניותיה.
 
שטרק מוסיפה כי אין לה ספק כי "נמל אשדוד מוביל את ענף הנמלים בישראל", וככזה, יש לו תפקיד משמעותי בהמשך חיזוקה הכלכלי של מדינת ישראל, בפיתוחה של תעשיית היבוא והיצוא הישראלית ובצמיחתה של כלכלת ישראל.