איריס שטרק: "אנו במגעים להבאת קו ישיר לארה"ב שיפקוד את נמל אשדוד"

יו"ר חברת נמל אשדוד ציינה כי כוונת המהלך להגדיל את התחרותיות ויקדם את נמל אשדוד להיות לנמל HUB. "אין מקום לנמל שלישי מרכזי בישראל; קיימת חובה להמשיך בפיתוח שלב ב' בנמל איתן שבאשדוד", הוסיפה שטרק


00:00 ,14.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר חברת נמל אשדוד ציינה כי כוונת המהלך להגדיל את התחרותיות ויקדם את נמל אשדוד להיות לנמל HUB. "אין מקום לנמל שלישי מרכזי בישראל; קיימת חובה להמשיך בפיתוח שלב ב' בנמל איתן שבאשדוד", הוסיפה שטרק
 
יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק התייחסה אתמול בוועידה הבינלאומית ללוגיסטיקה ותחבורה, Port2port 2007, לסוגיית נמלי ישראל בעתיד – נמלי HUB או קצה?. "נמלי HUB הינם פוטנציאל גידול אדיר לנמלי ישראל, כאשר התנאי ההכרחי הוא להגיע ליעילות ולתפוקות מקסימליות ולעמוד ביעד גידול קצב העבודה בנמלים. כחלק מהרחבת שירותי הנמל והגדלת הפעילות בו, אנו במגעים להבאת קו ישיר לארה"ב שיפקוד את נמל אשדוד, מהלך שיגדיל את התחרותיות ויקדם אותנו להיות לנמל HUB".
 
"גם הנחת היסוד של חברת הסקונינג, שפיתחה את תוכנית האב, היא שנמלי ישראל יהפכו לנמלי HUB ושיצליחו לקלוט אוניות ענק של 12,500 TEU. זוהי התחרות האמיתית, שתאפשר מתן שירות ללקוחות מדרום הארץ ומרכזה, לכל יעד אפשרי – וזאת מנמל אשדוד".
 
במסגרת הפאנל שהתקיים לאחר המושב המקצועי "נמלים ימיים- חזון מול מציאות" השתתפו פרופ' יהודה חיות- מומחה בינ"ל לספנות ולוגיסטיקה, איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, יאיר חזן- יו"ר דירקטוריון חברת נמל אילת, גדעון סיטרמן- מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, צבי פלדה- יו"ר ועדת התובלה והלוגיסטיקה בהתאחדות התעשיינים, ראובן צוק- נשיא לשכת הספנות ושאול צמח- סגן הממונה על תקציבים במשרד האוצר.
 
בין הנושאים שהוצגו בפאנל הועלה נושא הקמת נמל שלישי מרכזי בישראל.במסגרת זו התייחסה הגב' שטרק וציינה כי "אין מקום לנמל מרכזי נוסף בישראל; קיימת חובה להמשיך בפיתוח שלב ב' בנמל איתן שבאשדוד. יש לזכור ששטח נמל אשדוד כיום משתווה לשטח נמל חיפה לפני בניית נמל הכרמל, לפיכך, השלב הבא ראוי שייבנה בנמל איתן".
 
נושא נוסף שהוצג בפאנל הוא פיתוח וניהול טרמינלים בעולם, במסגרתו שטרק ציינה כי "אנו עדים לביקוש הרב לחברות נמלים וספנות בעולם. בנמל המבורג הוגשה הצעה לרכישת 50% מחברת הניהול כאשר שוויה הוערך ב–1.2 מיליארד יורו ודובאי פורטס רכשה חברת ספנות ונמלים בריטית תמורת 6.8 מיליארד דולר. כבר היום, חברות ספנות בינלאומיות רואות עניין רב בהפרטה המתוכננת וזאת על רקע מצוקת הטרמינלים באגן הים התיכון. חברות אלה, מזהות יתרון באפשרות הרכישה העתידית של טרמינל חדיש ומתקדם בנמל אשדוד, כמו גם בהרחבת הנמל ובהקמת טרמינלים נוספים".