איגוד לשכות המסחר לביה"ד לעבודה: "עובדי הנמלים אינם רשאים לשבות"

ביום חמישי האחרון פנתה ההסתדרות לביה"ד הארצי לעבודה בבקשה לקיים דיון לאחר שלטענתה נגרם שינוי בנסיבות המצדיק את שינוי ההחלטה של ביה"ד מאפריל השנה, ולכן יש לאפשר לה להשבית את הנמלים


00:00 ,04.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לין: "ועדי העובדים של רשות הנמלים אינם מגיעים לביה"ד בידיים נקיות"

ביום חמישי האחרון פנתה ההסתדרות לביה"ד הארצי לעבודה בבקשה לקיים דיון לאחר שלטענתה נגרם שינוי בנסיבות המצדיק את שינוי ההחלטה של ביה"ד מאפריל השנה, ולכן יש לאפשר לה להשבית את הנמלים, במידה והדבר יהיה הכרחי. כזכור, באפריל השנה קבע ביה"ד הארצי לעבודה כי האוצר רשאי להמשיך בהליכי החקיקה כשבמקביל ינסו לקיים הידברות עם עובדי הנמלים בכדי להגיע להסכמה, ואילו על עובדי הנמלים אסר ביה"ד הארצי לשבות.

איגוד לשכות המסחר השיב הבוקר לביה"ד הארצי לעבודה, בתגובה לבקשת ההסתדרות לאפשר לה לשבות בנמלי ישראל. בתגובה נכתב כי לאור פנייתה של ההסתדרות. בכתב התשובה נכתב כי לשכת המסחר מתנגדת לבחינה מחודשת של החלטת בית הדין מיום 25/4/2004 וטוענת כי לא נגרם כל שינוי נסיבות המצדיק שינוי ההחלטה העקרונית של בית הדין האוסרת על עובדי הנמלים להשבית את העבודה.

"כל שאירע מאז מועד ההחלטה הוא שהצדדים המשיכו בניהול משא ומתן ביניהם והליכי החקיקה קודמו במקביל, והכל ממש בהתאם להחלטת בית הדין. אי לכך", טוען האיגוד, "דרישת עובדי הנמלים לשבות צריכה להידחות ע"י ביה"ד.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ציין כי ועדי העובדים של רשות הנמלים אינם מגיעים לביה"ד בידיים נקיות. הם קודם כל יוצאים לתקשורת עם דברי איומים כי בכוונתם לפתוח בשביתה. "הם אומרים שיפתחו בשביתה אפילו אם יאסר עליהם הדבר ע"י בית הדין ולאחר מכן הם פונים בבקשה לשינוי החלטות קודמות, כאשר לא היה שום שינוי בנתונים שהביאו את ביה"ד להוציא את ההחלטה האוסרת אליהם לשבות".

האיגוד, באמצעות עו"ד עינת ברכה ועו"ד סיגל סודאי, ציין בתגובתו כי עמדת העובדים מחזירה את המשא ומתן ממש לנקודת הפתיחה הבראשיתית שלו, וממחישה כי אין ומעולם לא הייתה מצד העובדים כוונה של אמת לנהל משא ומתן כנה ופתוח בתום לב אלא כוונתם הייתה ונותרה לסכל כל ניסיון לשינוי מבני בנמלים שהוא כל כך חיוני ודחוף לכלכלת מדינת ישראל.

בפניית האיגוד לביה"ד הודגש כי שינוי החלטת בית הדין וביטול צו המניעה, יגרום, לדבריהם, נזק אדיר למגזר העסקי ולכלכלת המדינה כולה, שעוד טרם התאוששו מנזקי השביתות והעיצומים הקודמים בנמלים. "דווקא בנקודת מפנה קריטית, כאשר המשק מתחיל לגלות סימנים ראשוניים של התאוששות ממיתון עמוק ארוך שנים ורווי שביתות, שביתה נוספת עלולה לקטוע את התהליך ולהסב לו נזקים כבדים באופן בלתי מידתי בעליל", נכתב.

"דווקא בימים אלו, אסור ליתן יד לאינטרס צר ובלתי מוצדק של קבוצת עובדים השולטת על מונופול חיוני לכלכלת המדינה ומנצלת מעמד זה עד תום על חשבון האינטרס של כלל הציבור. לאור האמור לעיל, בית הדין הנכבד מתבקש לדחות את הניסיון הנוסף של ההסתדרות לסכל את הרפורמה בנמלים על מנת לספק את רצונם הבלתי נדלה של עובדי הנמלים, שדבר כנראה לא יספקם מלבד הותרת המצב על כנו", מסכמים באיגוד את פנייתם.