איגוד המשתמשים פועל להרחבת שטחי העורף של נמל חיפה

איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה בימים אלה אל ראש עירית חיפה יונה יהב ואל עמוס רון מנכ"ל חברת נמלי ישראל בבקשה לקיים פגישה, לאור המחסור החמור של שטחים בעורף נמל חיפה


00:00 ,02.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה בימים אלה אל ראש עירית חיפה יונה יהב ואל עמוס רון מנכ"ל חברת נמלי ישראל בבקשה לקיים פגישה, לאור המחסור החמור של שטחים בעורף נמל חיפה. עובדה זו גורמת לתור של אניות הממתינות לפריקה/טעינה ולאחרונה גם למעבר של מספר אניות מכולה של צים לפריקה בנמל אשדוד.
 
הפניה לעירית חיפה נעשתה לאור העובדה שחלק מהשטחים שבעורף הנמל נמצאים בשטח השיפוט של העיר חיפה. איגוד המשתמשים בהובלה ימית מבקש לקדם חילופי שטחים או כל פיצוי אחר תמורת העמדת שטחים אלה לשימוש נמל חיפה.
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, טוען כי בנמל חיפה אין תכנון לטווח אורך ולטווח בינוני והראיה, אין שטחי עורף. הוא ציין שעורף הנמל בחוף שמן כולל שטחים בבעלות אנשים פרטיים, בבעלות חברת נמלי ישראל (לשעבר רשות הנמלים) ובבעלות מינהל מקרקעי ישראל, ובמשך השנים הפך למקום שומם.
 
לדעתו, המוצא היחיד לטווח הקצר והבינוני הוא העמדת שטחים אלה לטובת נמל חיפה. "לצורף זה פנינו לחנ"י וללשכת המסחר בחיפה בבקשה לפנות ולקבל את תמיכת העיריה". הוא ציין שעמוס רון, מנכ"ל חנ"י, הביע נכונות ונעשתה פניה לראש העיר יונה יהב.
 
שפר ציין שבקרוב תתקיים, בנוסף, פגישה של איגוד המשתמשים עם מנכ"ל חברת נמל חיפה עמוס עוזני.
 
עמוס רון, מנכ"ל חנ"י, התייחס הבוקר לנושא וציין שפיתוח עורף נמל חיפה והוספת שטחים לנמל, הינו חיוני לשם יצירת רצף יבשתי והוספת שטחי תפעול ואיחסון וליצירת קשר רציף בין נמל חיפה ונמל הקישון. הוא ציין שבמסגרת זו, המגמה היא לאפשר לנמל להתפתח, כשהמדובר בשטחי תעשיה בחוף שמן ושטחים אחרים ריקים.
 
לדבריו, אחד השטחים שכבר סוכם עליו הוא שטח הנקרא "שטח הקרנטינה" המיועד לאחסן את משקף הנמל העתידי ומערך משקפים המתוכנן להתחבר פיזית לשטח הנמל תוך זמן קצר.
 
רון ציין שחנ"י הגישה בקשה, כבר לפני מספר חודשים, להכריז על חוף שמן כשטח נמל, בשטח שמצפון לכביש החדש – כביש הקריות. לדבריו, בסמכותו של שר התחבורה להכריז על כך, עפ"י חוק, ובכך לאפשר תכנון נמלי. "זהו הליך חוקי וקצר יותר ואינו מהווה הפקעה".
 
מלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון נמסר כי העתקת אניות מנמל חיפה לנמל אשדוד בגלל מצוקת שטחי איחסון ותפעול בנמל חיפה הוא אינטרס עליון של העיר חיפה, ובריחת מטענים לאשדוד תגרום למצוקת תעסוקה בחיפה ותפגע במסחר בעיר.
 
איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה כבר לפני חודשיים ללשכתו של יונה יהב לצורך תיאום פגישה דחופה בנושא וכי נקבעה פגישה של כל הגורמים ב- 29 ליוני בלשכתו של ראש העיר.