איגוד המשתמשים: נכונות בקרב הנמלים להאריך הפטור מדמי אחסנה עקב המצב הבטחוני

לטענת גד שפר, יו"ר האיגוד, בשל הלחימה בדרום חברות ומפעלים רבים עובדים במתכונת מצומצמת או אינם עובדים כלל ומתקשים לשחרר את מטעניהם בזמן


00:00 ,08.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת גד שפר, יו"ר האיגוד, בשל הלחימה בדרום חברות ומפעלים רבים עובדים במתכונת מצומצמת או אינם עובדים כלל ומתקשים לשחרר את מטעניהם בזמן
 
בעקבות פניית איגוד המשתמשים בהובלה ימית – נכונות בנמלים להאריך פטור מדמי אחסנה לנפגעים מהמצב הביטחוני
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, פנה להנהלות נמלי אשדוד וחיפה וביקש מהם, לרגל המצב הביטחוני, לפטור את בעלי המטענים הנאלצים להשאיר מטעניהם בנמל בשל המצב, מדמי אחסנה.
 
בדרך כלל בעלי מטענים פטורים מדמי אחסנה לארבעת ימי האחסון הראשונים, כדי לאפשר להם לשחרר את המטען. בשל הלחימה בדרום חברות ומפעלים רבים עובדים במתכונת מצומצמת או אינם עובדים כלל ומתקשים לשחרר את מטעניהם בזמן. לפיכך ביקש שפר להאריך את תקופת הפטור.
 
בישיבת הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שהתקיימה היום, נמסר כי בהנהלות הנמלים ישנה נכונות ללכת לקראת המפעלים שנפגעו והן תבדוקנה כל פנייה שתגיע אליהם לגופה.
 
לפיכך קוראת הנהלת האיגוד למפעלים הנתקלים בבעיה זו לפנות להנהלת הנמל ולבקש את הגדלת מספר ימי האחסנה הפטורים מתשלום.
 
יצוין כי למנהלי חברות הנמל יש סמכות לאשר הנחות באופן כללי, לכן הגדלת ימי הפטור זו החלטה שלהם, ואינה צריכה לעבור אישורים של רשויות נוספות.
 
גד שפראומר עוד כי מאחר שלא ידוע באיזה היקף יוכרו הנזקים העקיפים לצורך פיצוי על נזקי המלחמה, הוא מציע לכל בעלי המטענים לשמור על כל מסמך, אישור וקבלה המעידים על נזקים (כמו עיכוב מטענים, הוצאות הובלה מיוחדות, פריקה בחיפה במקום בנמל אשדוד וכו'), לצורך תביעה עתידית של פיצוי.