איגוד המשתמשים מול EMTA; מכחישים שיש הסכמות על העלאות תעריפים

הודעה של חברת צים בנוגע להעלאה הצפוייה בתעריפים בקו צפון מערב אירופה – ישראל שכביכול נעשתה בהסכמה עם איגוד המשתמשים, גררה תגובות קשות מצד הנהלת האיגוד. "לא היה שחר להודעה על הסכמת האיגוד למהלך", טוענים באיגוד המשתמשים


00:00 ,21.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הודעה של חברת צים בנוגע להעלאה הצפוייה בתעריפים בקו צפון מערב אירופה – ישראל שכביכול נעשתה בהסכמה עם איגוד המשתמשים, גררה תגובות קשות מצד הנהלת האיגוד. "לא היה שחר להודעה על הסכמת האיגוד למהלך", טוענים באיגוד המשתמשים
 
בהודעתה של חברת צים, אשר הופצה אמש לקהל המשתמשים, נאמר כי חברי קונפרנס EMTAהחליטו על עדכון מחירי ההובלה בסחר מ/ל צפון אירופה מ/לישראל עקב העליות המתמשכות בעלויות ההובלה הימית. ולכן, צויין בהודעה, הוחלט בהסכמה עם איגוד המשתמשים בהובלה ימית כי מחירי ההובלה הימית עבור מטען המובל בין צפון אירופה, אנגליה, סקנדינביה והבלטי-  מ/לישראל, יועלו ביבוא ב– 75$ ל- TEU (החל מתאריך: 01.12.06) וביצוא ב– 50$ ל- TEU (החל מתאריך: 15.01.07).
 
"באיגוד המשתמשים בהובלה ימית קיבלו בתדהמה פניות מחברי האיגוד שקיבלו הודעה מחברת צים, לפיה חברי קונפרנס הסחר EMTA– צפון-מערב אירופה – ישראל (הקונפרנס הימי הגדול הפועל בישראל) החליטו בהסכמה עם איגוד המשתמשים בהובלה ימית על העלאת מחירים בקווי הקונפרנס ביבוא וביצוא", כתב הבוקר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים, בפנייה לחברי האיגוד.
 
עוד נמסר בהודעה: "באיגוד המשתמשים בהובלה ימית מבהירים חד משמעית כי הסכמה כזו לא ניתנה כלל. נציגי הקונפרנס נפגשו בסוף החודש שעבר עם נציגי איגוד המשתמשים בהובלה ימית לדיון בנושאים שונים, ובכללם בקשת הקונפרנס לקבל את הסכמת האיגוד להעלאות מחירים".
 
"איגוד המשתמשים אף פנה לבעלי המטענים, המובילים בקווי הקונפרנס, בקריאה להתנגד להעלאות ולחפש חלופות לחברות הספנות, שידרשו מהן העלאות, בתוך חברי הקונפרנס, בחברות מחוצה לו ובשטעון", נכתב.
 
"לא היה שחר להודעה על הסכמת האיגוד למהלך, והוא פנה לחברת צים וביקש כי תצא ללקוחותיה עם הודעה כי מדובר בטעות, תתנצל עליה ותבהיר כי לא ניתנה כל הסכמה של האיגוד למהלך זה".