איגוד המשתמשים: לפתח את נמל חיפה – לא על חשבון נמלים אחרים

גד שפר הדגיש כי איגוד המשתמשים רואה לנגד עיניו את פיתוחם של כלל נמלי ישראל אך מגבה את החלטת הממשלה על מדיניות ביזור ההשקעות והפניית משאבים לפיתוח צפון המדינה ובהם נמל חיפה


00:00 ,04.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

גד שפר הדגיש כי איגוד המשתמשים רואה לנגד עיניו את פיתוחם של כלל נמלי ישראל אך מגבה את החלטת הממשלה על מדיניות ביזור ההשקעות והפניית משאבים לפיתוח צפון המדינה ובהם נמל חיפה
 
בנמל אשדוד נשמעים לאחרונה קולות של אי נחת בעקבות הצטרפותו של איגוד המשתמשים בהובלה ימית לאמנה לשיתוף פעולה למען פיתוחו של נמל חיפה שנחתמה ב-26 ביוני האחרון.
 
על פי סעיף מספר 6 באמנה, המוקדש לאיגוד המשתמשים בהובלה ימית, נכתב כי "איגוד המשתמשים, בהיותו איגוד ארצי, מכיר בחשיבות העליונה של נמלי ישראל האחרים וההשקעה הנדרשת בהם. יחד עם זאת רואה האיגוד חשיבות מיוחדת בעת הזו לקדם את תוכנית ההשקעות בחלק הצפוני של מדינת ישראל".
 
גד שפר הגיב הבוקר לדברים והדגיש כי איגוד המשתמשים רואה לנגד עיניו את פיתוחם של כלל נמלי ישראל – בהם נמלי אשדוד, חיפה ואילת, אך דווקא בימים אלו – שנה לאחר מלחמת לבנון השנייה, מודע האיגוד לחשיבות אזור הצפון ועל כן רואה בקידום ופיתוח נמל חיפה – הנחשב כנמל של צפון המדינה – חשיבות מיוחדת.
 
שפר הזכיר כי על פי החלטת ממשלה שהתקבלה בחודשים שלאחר המלחמה ועל פי שיקול אסטרטגי של מדינת ישראל הוחלט לפתח את אזור הצפון ולהזרים לאזור כספים לשם פיתוח תשתיות ועידוד התעשייה והאוכלוסייה באזור.
 
כזכור, ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בחודש דצמבר האחרון, במהלך כנס לציון 85 שנה ללשכת התעשייה חיפה והצפון שהתקיים במרכז הקונגרסים בחיפה, כי הממשלה תקצה 5.5 מיליארד שקל ב-4 השנים הקרובות לפיתוח אזור הצפון.
 
"איגוד המשתמשים אינו בעד א' או ב'", הדגיש שפר וציין כי האיגוד מגבה את החלטת הממשלה לבזר את אזורי הפיתוח והתעשייה בישראל ולהשקיע את הסכומים הראשוניים שיוקצו לעניין לטובת נמל חיפה המזוהה עם אזור הצפון. עם זאת, שפר הוסיף כי ההשקעה בנמל חיפה אינה באה על חשבון ההשקעות הנדרשות לפיתוח נמל אשדוד, ויש להקצות כספים אלה לנמל אשדוד בד בבד או מיד לאחר ההשקעה בחיפה.