איגוד המשתמשים הסכים עקרונית לעמדת EMTA להעלות מחירים בסחר ישראל-צ. אירופה

חברות הספנות בקונפרנס EMTA ביקשו להעלות את דמי ההובלה בסחר ישראל-צפון אירופה לאחר שנפגשו לאחרונה בכדי להעריך את תנאי השוק בסחר ישראל-צפון אירופה ולהחליט על התכנית העסקית ל- 2005


00:00 ,01.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נציגי אגוד המשתמשים בהובלה ימית הסכימו עקרונית להעלות את מחירי ההובלה אך התעוררו חילוקי דעות בין הצדדים בנוגע לגובה ההעלאה והפערים עדיין גבוהים.
 
מקורות ב-EMTA מסרו שבפגישה שנתקיימה הבוקר במשרדי לשכת המסחר בחיפה, בנוכחות נציגי איגוד המשתמשים בהובלה ימית ונציגי הקונפרס EMTA , לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה בנוגע לגובה ההעלאה בדמי ההובלה כפי שדרשה EMTA , בסחר הימי בין ישראל וצפון אירופה.

נציגי אגוד המשתמשים בהובלה ימית הסכימו עקרונית להעלות את מחירי ההובלה אך התעוררו חילוקי דעות בין הצדדים בנוגע לגובה ההעלאה והפערים עדיין גבוהים.

בכדי לשמור על רמת השרות ביקשו חברות הספנות המשתייכות לקונפרנס להעלות את רמת מחירי ההובלה כדלהלן:
ביבוא, לכיוון דרום: 150 USD ל-TEU שיכנסו לתוקף החל מה-15 בינואר 2005.
ביצוא, לכיוון צפון: 100 USD ל-TEU שיכנסו לתוקף החל מה-15 בינואר 2005.

תוך כדי המו"מ הציעו נציגי EMTA להפחית את דרישתם המקורית ב-25 USD, לרמה של 125 USD תוספת ביבוא ו-75 USD תוספת ביצוא.לעומת זאת נציגי איגוד המשתמשים הציעו 50 USD לכל כיוון.

מאחר והצדדים לא הגיעו להסכמה סוכם שכציגי הקונפרנס יתייעצו בינם לבין עצמם ותוך מספר ימים יחזרו עם תשובתם. לפני נציגי הקונפרנס עומדות שתי אפשרויות: הראשונה לקבל את עמדת איגוד המשתמשים או, להעלות את המחיר מבלי לקבל את הסכמת איגוד המשתמשים.

חברי הסקטור הישראלי המשתייכים לקונפרנס EMTA ביקשו להעלות את דמי ההובלה בסחר ישראל-צפון אירופה לאחר שהם נפגשו לאחרונה בכדי לדון ולהעריך את תנאי השוק בסחר שבין ישראל וצפון אירופה ולהחליט בעקבות כך על התכנית העסקית לשנת 2005.

"התנאים המאתגרים של שנת 2004, העומדים בפני חברי הקונפרס במובנים של עלויות תפעול גבוהות, ימשיכו לשרור גם בשנת 2005 ואפילו יורעו, מה שחייב את חברי הקונפרנס להעלות את דמי ההובלה" נמסר בהודעת הקונפרנס מהשבוע.