איגוד המשתמשים: החלטת הממשלה להעביר שטחים לפארק הקישון תנוון את נמל חיפה

גד שפר, יו"ר האיגוד, ציין במכתב לראש הממשלה כי "החלטת ועדת השרים לאיכות הסביבה תחסל את סיכויי הפיתוח של הנמל והיא מנוגדת למדיניות מוצהרת של הממשלה"


00:00 ,01.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

גד שפר, יו"ר האיגוד, ציין במכתב לראש הממשלה כי "החלטת ועדת השרים לאיכות הסביבה תחסל את סיכויי הפיתוח של הנמל והיא מנוגדת למדיניות מוצהרת של הממשלה"
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, אומר כי "החלטת ועדת השרים לאיכות הסביבה להעביר 600 דונם של חברת נמלי ישראל לצורך הקמת פארק הקישון משמעותה לנוון את נמל חיפה לנמל שולי, לשלול ממנו את אפשרויות הפיתוח כשער ראשי לסחורות לכל מדינות המזרח התיכון, לשלול את אפשרויות פיתוח הקשרים העסקיים עם מדינות אלה  ולגרום לטווח ארוך לנזק בלתי הפיך למשק הישראלי".
 
כמו כן אמר שפר כי נמל אשדוד לא יוכל לספוג את כל תנועת הסחר הימי שנמל חיפה לא יוכל לקלוט, ונמלים זרים באגן הים התיכון הם אלה שיזכו במטענים ובפקידת האוניות.
 
במכתב לראש הממשלה, אהוד אולמרט, אומר שפר כי מדובר בגזילת עתודת שטחי הפיתוח של נמל חיפה, נמל הסובל ממחסור פטאלי בשטחי עורף ומצוקת שטחי האחסון שלו פוגעת כבר עתה ביכולת התפקוד ומתן השירות וגורמת למשתמשים בהובלה ימית, לנזקים כבדים.
 
"תדהמתנו כפולה ומכופלת, לאחר שאנו חוזרים ושומעים הצהרות על כוונת הממשלה לעודד את כלכלת חיפה והצפון – כאשר נמל חיפה הוא העוגן הכלכלי המרכזי של הצפון - והנה מקבלים שרי ממשלה החלטה הסותרת לחלוטין הצהרות והבטחות אלה. בצער אני מסיק כי לידה האחת של הממשלה אין שמץ מושג על כוונותיה של היד האחרת", כותב שפר לראש הממשלה.
 
שפר קרא לרה"מ אולמרט לבטל לאלתר החלטה הרסנית זו של ועדת השרים לאיכות הסביבה. החלטה שמקבליה לא היו, ככל הנראה, ערים להשלכותיה ההרסניות.