יו"ר איגוד המשתמשים בתובלה ימית, גד שפר, מזהיר כי הפסקת סבסוד ההובלה היבשתית לנמל אילת הינה מכה לתחרות בין הנמלים ותפגע קשות במפעלים התלויים בנמל זה וביבוא כלי רכב מהמזרח לישראל.
כפי שכבר פורסם, משרד האוצר מתכוון לבטל את התמריצים שניתנו על בסיס החלטת הממשלה, לעידוד הסחר הימי דרך נמל אילת. התמריצים שהאוצר העניק ללקוחות נמל אילת כוללים כיום החזר עלויות בגין הובלה יבשתית ומתן הנחה באגרות כלי השיט וסווארות והם מסתכמים בכ- 9 מליוני שקלים לשנה.
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בתובלה ימית, הזהיר היום כי באם יממש האוצר את כוונתו להפסיק את סבסוד ההובלה היבשתית של מטענים העוברים דרך נמל אילת, צפויה פגיעה קשה במשק הישראלי. "לאיגוד פנו בימים האחרונים מספר יבואנים ויצואנים הסוחרים עם דרא"פ ועם המזרח הרחוק והתריעו על השלכות הצפויות של המהלך", מסר מר שפר.
לטענת שפר, ליבואן וליצואן לדרא"פ אין למעשה היום חלופה מעשית שכן משלוח דרך קווי הספנות העוברים מערב לאפריקה או דרך תעלת סואץ יקר בהרבה, מצריך שטעון במספר נמלים וכמובן יגרור זמני אספקה ארוכים יותר. "אף קו ספנות לא מציע היום שירות קבוע או סדיר מדרא"פ שלא דרך אילת", הוסיף.
"תחום נוסף אשר יושפע מיידית הינו ייבוא רכב מהמזרח הרחוק", אמר שפר וציין שכיום כשליש מכלי הרכב הנמכרים בארץ מיובאים מהמזרח הרחוק דרך נמל זה וביטול הסבסוד ייקר את מחירם באופן מיידי.
"איני מבין את ההיגיון של החלטה זו. הסכום אינו גדול אולם משקלו הסגולי על הסחר הימי דרך אילת מכריע. בסופו של דבר נמצא את עצמינו מגדילים את הכנסות 'רשות תעלת סואץ', מייקרים את הייבוא והיצוא, פוגעים במפעלים, סופגים התייקרות במחירי הרכב וכל זאת תמורת סכום פעוט מבחינה לאומית".
גד שפר מסר בנוסף כי האיגוד הקים צוות חירום הלומד את הנושא ואוסף מידע וכי בכוונת האיגוד לפנות מיידית למשרד האוצר ולערער על ההמלצה "האומללה" ולפעול לביטולה המיידי.
מיקי פנקס, מנהל הלוגיסטיקה במפעלי נייר חדרה מסר כי להפסקת הסבסוד היבשתי למטענים דרך אילת תהה השפעה ישירה על החברה. "חלק ניכר מחומרי הגלם שלנו מיובאים כיום מדרא"פ, ואנו חוששים כי בעקבות החלטת האוצר, יוקטן היקף הסחר, דבר שיוביל לביטול קווי הובלה ימיים לאילת. החלופות הרבה יותר יקרות ובחלק מהמקרים פשוט לא קיימות. ענף הנייר והקרטון תלוי בתעבורה ימית סדירה דרך אילת".
איגוד המשתמשים: ההמלצה לביטול התמריצים לעידוד הסחר הימי דרך אילת אומללה
יו"ר איגוד המשתמשים בתובלה ימית, גד שפר, מזהיר כי הפסקת סבסוד ההובלה היבשתית לנמל אילת הינה מכה לתחרות בין הנמלים ותפגע קשות במפעלים התלויים בנמל זה וביבוא כלי רכב מהמזרח לישראל
00:00 ,24.08.2005
עשוי לעניין אותך
גידול של כ- 21% ביצוא התעשייתי למדינות ערב במחצית הראשונה של 2005
מפגש ישראלי-ירדני ראשון מסוגו לקידום הסחר מירדן דרך נמל חיפה
פינוי בריכות הבוצה בקישון יוצא לדרך
פורסמה הבהרה להסכם האירופי-ים תיכוני
תקן לעובד בתחנת ההסגר בנמל אשדוד
מנכ"ל משרד התחבורה החליט לפרוש מתפקידו בחודש הבא