איגוד המשתמשים דוחה טענות נמל אשדוד בדבר אפליה

האיגוד טוען כי "האשמות שווא מגוחכות על אפליה כביכול הן זריית חול בעיניים" וקורא למנהל נמל אשדוד להתעשת ולשפר את המצב בנמל אשדוד. נמל אשדוד בתגובה: "מן הראוי כי גד שפר יסביר את אופן חישוב היטל הצפיפות תוך חיבור למציאות בנמל"


00:00 ,23.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

האיגוד טוען כי "האשמות שווא מגוחכות על אפליה כביכול הן זריית חול בעיניים" וקורא למנהל נמל אשדוד להתעשת ולשפר את המצב בנמל אשדוד. נמל אשדוד בתגובה: "מן הראוי כי גד שפר יסביר את אופן חישוב היטל הצפיפות תוך חיבור למציאות בנמל"
 
בהודעה שפרסם היום איגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי האיגוד דוחה מכל וכל את הטענות בדבר אפליה כביכול של נמל אשדוד לעומת נמל חיפה.
 
בתגובה שהוציא איגוד המשתמשים לדברים שפרסמה חברת נמל אשדוד לפני כיומיים נאמר כי "ניסיון הנפל לתרץ כשלים נמשכים בפעולת חברת נמל אשדוד, כשלים הגורמים לצפיפות בנמל, שהיא הסיבה להטלת היטלי הצפיפות, ומביאים לנזקים כבדים לבעלי המטענים ולמשק הישראלי, בהאשמות שווא מגוחכות על אפליה כביכול - הוא זריית חול בעיניים.
 
כזכור, במכתב שהוציאה חברת נמל אשדוד ליו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית גד שפר נאמר כי ככל הנראה, טענות נמל אשדוד בדבר אפליה בחישוב גובה היטל הצפיפות בין נמל אשדוד ונמל חיפה הינן נכונות. דובר חברת נמל אשדוד, יגאל בן זיקרי, כתב לשפר כי "כפי שציינת במכתבך, החישוב אינו חישוב אחיד וקביעת מקדם קבוע ושרירותי בחישוב בנמל אשדוד בלבד אינם משקפים את המצב בנמל אשדוד, זאת בייחוד בהשוואה לנמל חיפה".
 
מאיגוד המשתמשים נמסר היום בתגובה כי "כל בעל מטען ישמח להעדיף נמל שבזכות שירותים הולמים, עבודת שישה ימים בשבוע, שלוש משמרות ביממה, בלי צעדים ארגוניים רשמיים ולא רשמיים, בלי ציוד מקולקל שתיקונו מתעכב – אין בו צפיפות ולא מוטלים עליו היטלי צפיפות". 
 
מאיגוד המשתמשים נמסר עוד: "יתעשת מנכ"ל חברת נמל אשדוד וידאג לשיפור המצב בנמל אשדוד, שיפור שרק הוא ימנע הטלת היטלי צפיפות. אין לאיגוד המשתמשים בהובלה ימית כל עניין להעדיף נמל אחד על פני האחר".
 
מאיגוד המשתמשים ביקשו להזכיר שוב למנהל נמל אשדוד כי את היטלי הצפיפות לא מטיל איגוד המשתמשים בהובלה ימית אלא חברות הספנות. "המשתמשים בהובלה הימית הם המשלמים את מחירם. הודות למאבקים הרצופים של איגוד המשתמשים בהובלה ימית, לא הוטלו על הנמלים, גם על נמל אשדוד, היטלים גבוהים יותר עד כה, ובחודש האחרון אף הופחתו היטלים אלה בזכות מעורבות האיגוד".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר כי "צר לנו כי גד שפר בוחר ללכת סחור סחור ולהשתמש בביטויים שונים חוץ מלהסביר את מהות הטענה והיא אופן החישוב של היטל הצפיפות והמתודולוגיה שמאחוריה. חישוב היטל הצפיפות, כפי שמעיד שפר במכתבו, אינו חישוב אחיד וקביעת המקדם הינה שרירותית, זאת ללא בקרה על רמת הצפיפות בפועל בנמל. 
 
"עם עובדות אי אפשר להתווכח - בחודשים האחרונים, ובייחוד בתקופת החגים, נמל אשדוד עבד במתכונת מוגברת, הכוללת פתיחת 50 ידיים במשמרת ועבודה בשעות נוספות, דבר שהביא ל-0 אוניות ממתינות ועד להמתנת אוניות אחדות בלבד, זאת במקביל לצמיחה בפעילות בנמל אשדוד בקצב חסר תקדים.
 
"כמו כן, חברת נמל אשדוד שינתה את הנהלים במערך התפעול במטרה לייעל ולקצר את זמני המתנת האוניות והתוצאות כבר מורגשות בשטח.
 
"מן הראוי כי גד שפר יסביר את אופן חישוב היטל הצפיפות תוך חיבור למציאות בנמל. אנו שבים ודורשים כי היטל הצפיפות יבוטל לאלתר וכי בעתיד, במידה והנושא יעלה שוב, יעשה הדבר בהליך מסודר, הוגן ושקוף, לטובת כל הצדדים הנוגעים בדבר".