איגוד המשתמשים בתפזורת מצטרף לתביעת בג"ץ של מפעל נשר

ראשי האיגוד הגישו הבוקר בקשה לבג"ץ להצטרף לעתירת מפעל המלט נשר המבקשת להוציא צווי מניעה כנגד חברת נמל אשדוד ולהורות לה לפרוק מטעני מספוא וגרעינים. מנכ"ל האיגוד פנה בנוסף לוועדת הכלכלה של הכנסת וביקש את התערבותה הבהולה בנושא


00:00 ,13.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי האיגוד הגישו הבוקר בקשה לבג"ץ להצטרף לעתירת מפעל המלט נשר המבקשת להוציא צווי מניעה כנגד חברת נמל אשדוד ולהורות לה לפרוק מטעני מספוא וגרעינים. מנכ"ל האיגוד פנה בנוסף לוועדת הכלכלה של הכנסת וביקש את התערבותה הבהולה בנושא
 
איגוד המשתמשים בתפזורת פנה הבוקר לבג"ץ בבקשה להצטרף לעתירת מפעל המלט נשר כנגד חברת נמל אשדוד וכנגד הוועדה למתן היתרים של המשרד להגנת הסביבה. כזכור, מפעל נשר הגיש בשבוע שעבר תביעה לבג"ץ בה הוא דורש מנמל אשדוד לאפשר לו לפרוק סחורה המיועדת למפעל באשדוד. על פי העתירה, הפניית אוניות המיועדות לאשדוד לנמל חיפה גורמת למפעל הוצאות נוספות המגיעות לכדי 100 אלף דולר לאוניה.
 
איגוד המשתמשים בתפזורת ביקש בנוסף מבית הדין הגבוה לצדק להורות לחברת נמל אשדוד להמשיך ולתת שירותי ניטול מלאים של מטעני גרעינים, מספוא ומוצרי גרעינים, או לחילופין להתייצב ולהסביר מדוע חברת הנמל הפסיקה לתת שירותים אלה.
 
כמו כן מבקש איגוד המשתמשים בתפזורת מבג"ץ לתת צו המורה לחברת נמל אשדוד "לנקוט בכל הפעולות הנדרשות בטווח הזמן המיידי לניטול זהיר של מטעני התבואות תוך מניעת זיהום הים על מנת לאפשר את המשך הפריקה הסדירה של מטעני התבואות בכל הרציפים המתאימים בנמל אשדוד, ובפרט ברציף 21 בנמל איתן", וזאת עד לחידוש ההיתר שניתן לחברת הנמל על ידי המשרד להגנת הסביבה.
 
בעתירה, שהוגשה עלידי עורכי הדין צחי פלדמן, ארז רזניק ועירית קורנפיין ממשרד חיים צדוק ושות', טוענת נשר כי מדובר בהחלטה שרירותית, בלתי חוקית ובלתי אחראית שהמשמעות המעשית שלה היא סגירת שערי הנמל לפעילות מהותית של יבוא ויצוא, היות וחלק נכבד מהחומרים הנטענים והנפרקים בו הם מטעני צובר.
 
בנוסף, איגוד המשתמשים בתפזורת פנה הבוקר בפנייה דחופה לח"כ אבשלום וילן, חבר בוועדת הכלכלה של הכנסת. במכתב מפרט האיגוד את השתלשלות הפרשה בנמל אשדוד ומבקש את התערבותה הבהולה של ועדת הכלכלה אצל כל הנוגעים בדבר. "האיוולת זועקת לשמיים", כותב האיגוד, ומציין כי הנזקים לסביבה מהזרמה לים ממטעני התבואות בפריקה בטלים בשישים בהשוואה לנזקי כל מטען צובר אחר (גופרית, קלינקר, אשלג ועוד).
 
מנכ"ל האיגוד, יונה ליכטנשטיין, טוען בנוסף בפנייתו כי חברת נמל אשדוד והמשרד להגנת הסביבה לוקחים את מקבלי מטעני התבואות כבני ערובה – ובעקיפין את כל תושבי המדינה. לדבריו, "שני הנצים" "עושים שריר" למראית עין.
 
מפעל נשר טוען בעתירה שהגיש לפני כשבוע כי השבתת נמל אשדוד תחייב את המפעל לנייד את כל האוניות שהזמינה לנמל חיפה ואף יכול לגרום להשבתה מאונס של פעילות מפעל מלט.
 
בשל דחיפות העניין והנזקים העצומים שעלולים להיגרם לה, מבקשת נשר מבית-המשפט העליון צווי ביניים דחופים, שיחייבו את חברת נמל אשדוד לספק לה שירותי פריקה וטעינה של מטעני צובר עד לבירור העתירה.