איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת: על הגורם שיפעיל את ממגורות דגון אסור להתחרות בצרכני הממגורות

מזכ"ל איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא, מר יונה ליכטנשטיין, פנה אתמול למנכ"ל רשות הנמלים עמוס רון והביע התנגדות האיגוד להפעלת ממגורות "דגון" על ידי גורמים שהוגדרו על ידו כ"גורמים אינטרסנטים".


00:00 ,09.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכ"ל איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא, מר יונה ליכטנשטיין, פנה אתמול למנכ"ל רשות הנמלים עמוס רון והביע התנגדות האיגוד להפעלת ממגורות "דגון" על ידי גורמים שהוגדרו על ידו כ"גורמים אינטרסנטים".
 
ליכטנשטיין ציין כי ביום שני, השבוע (7.2.2005), התקיימה אסיפה כללית של האיגוד, בהשתתפותם של רוב צרכני ממגורת "דגון", ובהם: מרכזי תעשיות, דיזנגוף, שוברי בר, דגש, אמבר, מתמור, צמח, הקבוצה הירושלמית, קרול, מילובר, שמן תעשיות, צנציפר, תדמיר, גלעם, שטיבל, קמח דגן, יבולית, טחנות המפרץ, הטחנות הגדולות, טחנת מן, טחנת צוקרמן וטחנות אשדוד.
 
לדבריו, בהתאם להחלטה שנתקבלה באסיפה, פה אחד, הרי שהאיגוד מתנגד לכוונתה של רשות הנמלים להפעיל את ממגורות דגון בחיפה ע"י ו/או בשיתוף גורמים המעורבים בסחר ו/או בהפצת גרעינים ומספוא ו/או הובלתם בים ו/או ביבשה.
 
מזכ"ל האיגוד הוסיף כי, עפ"י עמדת האיגוד, קביעה של "מגבלות" או "אמצעי פיקוח" כלשהם אינה יכולה למנוע בשום אופן את הפגיעה והנזקים הכבדים שייגרמו לצרכני הממגורות, המתחרים בשוק הגרעינים והמספוא ותלויים באופן מוחלט בשירותים המסופקים על ידי הממגורות, וזאת אם יתאפשר לגורם שהוא משתמש/יבואן/סוחר/מוביל וצרכן של ממגורות "דגון" ומתחרה בצרכנים אחרים של הממגורות, להשתתף בהפעלה של הממגורות.
 
בתגובה לפנייתו של מר יונה ליכטנשטיין אל מנכ"ל רשות הנמלים עמוס רון, מוסר מר עודד פלר, מנכ"ל כימוביל, הזוכה במכרז יחד עם חברת לוגי ואומר:
"פנייתו של איגוד המשתמשים בהובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא למנכ"ל רשות הנמלים מפתיעה ביותר שכן, הם פנו לבין המשפט בעתירה נגד הרשות ומחכים להכרעתו בענין" עוד מוסיף פלר ואומר: "למעשה, ועל מנת שלא להגיע להכרעה משפטית, הגענו אנחנו וחברי האיגוד להסכם פשרה והוא הוגש לבית המשפט, אלא שלדאבון כולנו הוא לא קבל אישור של הממונה על ההגבלים. יש לזכור כי רשות הנמלים הגבילה בצורה מהותית את פעולותיה של חברה יבואנית במסגרת קבוצות שהשתתפו במכרז וכך חברת לוגי מחזיקה רק ב-35% מהמיזם הזוכה, וגם יכולתה לפעול בממגורה הוא שולי ביותר"
עוד אומר פלר: "אנו בטוחים כי נוכל לתת ליבואנים שרות הגון וראוי, שכן לכימוביל, השולטת במיזם אין כל נגיעה ליבוא גרעינים ואין לה ענין להתחרות בלקוחותיה".
 
טרם נתקבלה תגובת רשות הנמלים.