אוניית צים הותקפה על ידי פיראטים

האונייה "אפריקה סטאר" שייטה אתמול (שבת) במרחק של 700 קילומטרים ממזרח לחופי סומליה עת הותקפה בשעות הבוקר על ידי הפיראטים. איש לא נפגע באוניית צים


00:00 ,05.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

האונייה "אפריקה סטאר" שייטה אתמול (שבת) במרחק של 700 קילומטרים ממזרח לחופי סומליה עת הותקפה בשעות הבוקר על ידי הפיראטים. איש לא נפגע באוניית צים
 
ניסיון תקיפה ראשון בו הייתה אונייה ישראלית קורבן לניסיון חטיפה של פיראטים מול חופי סומליה. לפי הדיווחים, הפיראטים הסומלים תקפו את אוניית צים "אפריקה סטאר", וניסו להשתלט עליה, כפי שעשו בעשרות ומאות ניסיונות אחרים במשך החודשים האחרונים.
 
על פי הדיווחים, הפיראטים התקרבו לאונייה בשתי סירות מרוץ מהירות, על פי דפוס הפעילות הידוע שלהם, ירו לעבר האונייה הנושאת דגל מלטה וניסו לעלות על סיפונה. הניסיונות כשלו ככל הנראה משום שהירכתיים כוסו בחוטי תיל.
 
האונייה "אפריקה סטאר" שייטה אתמול (שבת) במרחק של 700 קילומטרים ממזרח לחופי סומליה עת הותקפה בשעות הבוקר על ידי הפיראטים. איש לא נפגע באוניית צים.
 
לאחר כישלון ניסיון ההשתלטות, חזרו הפיראטים לסירותיהם ופתחו במרדף אחרי אוניית צים שנמשך כמה שעות. הסירות ואוניית האם שלצדם לא הצליחו להדביק את הטווח לאוניה. מטוס של הצי הבריטי אשר הוזעק למקום חג מעל סירות הפיראטים והניס אותן.
 
גד שפר: ההתקפה אינה בגדר הפתעה
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, הגיב על ההתנפלות הפיראטית על אוניית צים אתמול ואמר כי התקפה זו אינה בגדר הפתעה.
 
"אנחנו עדים כבר תקופה ארוכה להשתלטות ולניסיונות השתלטות של פיראטים על ספינות בחופי אפריקה. ישראל היא חלק מהקהילה הימית הבינלאומית - והפעם היה הניסיון הזה על אוניית צים.
 
"כל חברות הספנות ערות לסיכונים והדבר מוצא ביטוי בעלויות של הביטוח בהובלה הימית. התמיכה של כוחות נאט"ו, שסייעו להרחיק את הפיראטים, הראתה כמה חיוני שיתוף הפעולה הבינלאומי נגד התופעה החמורה הזו".