אגוד המשתמשים והקונפרנס הצפון אמריקאי הגיעו להבנות במחירי ההובלה מ/אל צפון אמריקה

האיגוד והקונפרנס ציינו שבדיון ענייני ומקצועי הוחלט מחד לייקר את דמי ההובלה ומאידך לקבע את העלות עד לסוף השנה וזאת מתוך אחריות וראיה כוללת של השוק


00:00 ,07.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה שנתקיימה אתמול במשרדי איגוד המשתמשים בהובלה ימית, בין נציגי הקונפרנס הצפון אמריקאי לבין הנהלת האיגוד, הגיעו הצדדים להבנות בנוגע לדמי ההובלה בסחר מ/אל צפון אמריקה. האיגוד והקונפרנס ציינו שבדיון ענייני ומקצועי הוחלט מחד לייקר את דמי ההובלה ומאידך לקבע את העלות עד לסוף השנה וזאת מתוך אחריות וראיה כוללת של השוק

 
את הפגישה יזמו נציגי הקונפרנס לאור העובדה שכיום חברות הספנות הגדולות החלו לצמצם את ההקצאה למטענים מ/אל ישראל מאחר והם מעדיפים להוביל מטענים מ/אל טורקיה, יוון וירדן, שם דמי ההובלה יקרים בכ- 50%-70% מהמחירים הקיימים בשוק הישראלי. בין הצדדים נוצרה הבנה שעל מנת לשמר את הסחר חייבים, עם כל הצער שבדבר, לאשר העלאת מחיר.
 
מיקי פנקס, חבר הנהלת איגוד המשתמשים, ציין כי אי אפשר להתעלם מתנאי השוק והאחריות מחייבת להכיר בעובדות ולא להתעלם מהם. לדבריו, התעקשותו של האיגוד היתה נתפסת כצעד בלתי אחראי מאחר וזה היה מוביל את חברות הספנות לממש את ההעלאה על דעתם ובגובה הנראה להם ובכך גם היה נמשך הנתק בין הקונפרנסים לאיגוד המשתמשים. או לחילופין, ציין פנקס, חברות הספנות היו נמנעות מלהכנס לישראל או לקחת מטענים מישראל. "ההבנות חשובות במיוחד לאור המצב המוכר ליצואנים ויבואנים רבים".
 
דרישתו המקורית של הקונפרנס עמדה על 400$ למכולה 20 רגל ו- 500$ למכולה 40 רגל ביצוא ואילו ביבוא דרש הקונפרנס 200 דולר למכולה 20 רגל ו- 250 דולר למכולה 40 רגל.
 
בתמורה להיענות מצד איגוד המשתמשים בהובלה ימית, הקונפרנס הצפון אמריקאי החליט להפחית את דרישתו המקורית להעלאת התעריפים, והוסכם ביצוא על העלאה של 300$ למכולה 20 רגל ו- 400$ למכולה 40 רגל. ביבוא סוכם על העלאה של 125$ למכולה 20 רגל ו- 175$ למכולה 40 רגל.
 
ההעלאה בדמי ההובלה תיכנס לתוקף ב- 1 באפריל. כאמור, סוכם כי ההעלאות יקבעו את המחיר עד לסוף שנת 2005.
 
בפגישה לקחו חלק משה אוטמזגין ודוד בריש מחברת טירן (נציגת P&O Nedlloydבישראל) ומחברת צים הרצל גרשוני, משה שפילר, עמוס אלוני. מאיגוד המשתמשים לקחו חלק גד שפר יו"ר האיגוד, מיקי פנקס – חבר הנהלה ודב מרום – מנכ"ל האיגוד.