אבל כבד נפל על נמל אשדוד כתוצאה מהפיגוע הרצחני

עמוס רון: "אני מרגיש זעזוע גדול"; שאול רותם: "משפחת נמל אשדוד מרכינה ראשה ואבלה"; מוריס פרטוש, מזכיר ועד בתי המלאכה: "רוצחים שפלים לקחו לנו את טובי הבחורים. נלקח מאיתנו חלק מהגוף"; נחום גנצרסקי: "חברי לשכת הספנות אבלים עם עובדי הנמל"


00:00 ,15.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון: "אני מרגיש זעזוע גדול"; שאול רותם: "משפחת נמל אשדוד מרכינה ראשה ואבלה"; מוריס פרטוש, מזכיר ועד בתי המלאכה: "רוצחים שפלים לקחו לנו את טובי הבחורים. נלקח מאיתנו חלק מהגוף"; נחום גנצרסקי: "חברי לשכת הספנות אבלים עם עובדי הנמל"

אבל כבד נפל על עובדי נמל אשדוד ובני משפחותיהם בעקבות פיגוע ההתאבדות הכפול שהיה אתמול אחה"צ בנמל אשדוד שגרם למותם של עשרה מעובדי הנמל ולפציעתם של עשרות רבות. ככל הנראה מטרת המחבלים היתה לגרום ל"מגה פיגוע" על ידי פגיעה במטרות אסטרטגיות בשטח הנמל.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, הגיע מוקדם הבוקר לנמל אשדוד ובשעה 06:30 קיים פגישת ניחומים ועידוד עם עובדי הנמל. "אני מרגיש זעזוע גדול ומשתתף עם כל העובדים בצערם. אנו עתה נפגשים באופן בלתי פורמלי עם עובדי בתי המלאכה שספגו אבידות ופגיעות בנפש. התחושה היא קשה. אנשים מבכים על חבריהם. אנו מנסים להתארגן".

בשעה 10:00 עמדו עובדי נמל אשדוד דקת דומייה לזכר חבריהם שנרצחו אמש בפיגוע.

בהתייחסו לפיגוע אמר רון כי התחקיר עדיין נמשך. "נצטרך לשקול מחדש את מערכת האבטחה, כל זאת בתיאום עם הגורמים המנחים, מערכת הבטחון ומשטרת ישראל. כל שינחו אותנו, כך נעשה".

שאול רותם, מנהל נמל אשדוד אמר כי משפחת נמל אשדוד מרכינה ראשה ואבלה על הארוע הטרגי שפקד אותה. "אנו עושים הכל בכדי ללוות את המשפחות של ההרוגים והפצועים. לצורך כך הקמנו צוותים של חברי הנהלת הנמל שילוו את המשפחות ויסייעו להם להתמודד"

מוריס פרטוש, מזכיר ועד בתי המלאכה בנמל אשדוד ציין כי מדובר בארוע קשה מאד. "מרצחים שפלים לקחו מאיתנו את מיטב הבחורים. נלקח מאיתנו חלק מהגוף. אנו בהלם מוחלט. אנחנו כולנו משפחה אחת, חברים שעובדים, אוכלים ומבלים יחדיו והאבידה היא קשה מנשוא", התייחס פרטוש.

דודו אפריאט, עובד תפעול בנמל אשדוד, היה עד ראיה לפיגוע. "עסקתי בפריקת מכוניות מאחת האניות בזמן שנשמע הפיצוץ הראשון. מייד רצתי למקום הפיצוץ בכדי לראות כיצד לסייע. אני מכיר אישית את כל החברים שנרצחו - כולם מענף ציוד מתמחה במחלקת בתי המלאכה. אלו, החברים והאנשים, הם טובי הבחורים. מאד מקצועיים. מאד מוכשרים. ממש מלח הארץ".

"בינהם ישנם כאלו שעוד לא נישאו. יש בחור שהתחתן רק לפני חודשיים. כולם חברים שלנו. מבלים ביחד, אוכלים ביחד, כמו משפחה גדולה. עם שני בחורים התראתי שעתיים לפני הפיגוע, אצל חבר משותף, שם אכלנו וצחקנו יחדיו. אף אחד לא תיאר לעצמו שכך זה ייגמר. כולנו המומים וכואבים", אמר דודו אפריאט.

אלברט אמסלם, עוזר קצין בטיחות ותעבורה בנמל אמר : "עד לפני שנה וחצי עבדתי באותה מחלקה – מחלקת בתי המלאכה בענף ציוד מתמחה. אני מכיר אישית את כולם. חברים מאד קרובים, חלקם צעירים וחלקם ותיקים מאד. אנשים איכותיים. דמעות חונקות את הגרון. יהי זכרם ברוך".

נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, מוסר כי חברי הלשכה "צופרים" לאות אבל על אובדן שותפים לעשייה בנמל אשדוד ואבלים על אובדן עובדים בנמל וכואבים יחד עם המשפחות שלהם. "אנו שולחים את תנחומינו למשפחות האבלים ואיחולי החלמה לפצועים. הפיגוע הזה מוכיח שאין תחתית לתהום שבה אוייבנו מתנכלים לנו ומביעים תקווה שמכל מקרה כזה רק נתחזק".

להלן שמות ההרוגים בפיגוע, ששמם הותר לפרסום הבוקר:
אברהם (אבי) אברהם, בן 34 מאשדוד. אברהם נולד בשנת 1970. אחרי שירות קרבי בגולני למד במכללה למנהל וסיים כהנדסאי חשמל. עם סיום לימודיו נקלט בנמל כחשמלאי מנופים מתמחים. אברהם השתלב מקצועית וחברתית במסגרת המחלקה ואף השתתף בנבחרת הכדורסל של הנמל. היה נשוי למירב. לזוג לא היו ילדים. יהי זכרו ברוך.

גיל אבוטבול, בן 31 מאשדוד. גיל נולד בצרפת ב- 1963 ובגיל 6 עלה ארצה. לאחר שרותו הצבאי כמכונאי רכב, חזר לצרפת ולאחר עשר שנים שב ארצה, ומספר חודשים לאחר מכן נקלט לעבודה בנמל אשדוד כמכונאי מנופים. גיל השתלב במחלקה הן חברתית והן מקצועית. היה נשוי לכנרת ואב לשי בן ה- 7 ונועה בת השנתיים. יהי זכרו ברוך.

דניאל אסולין, בן 51 מאשדוד. דניאל נולד בשנת 1953 במרוקו ובגיל 3 עלה ארצה עם הוריו. דניאל החל עבודתו בשנת 1975 מיד עם שחרורו מצה"ל כסוואר ושנתיים לאחר מכן עבר למחלקת ציוד כמכונאי במסוף מכולות. דניאל היה עובד מסור המקובל על חבריו. היה נשוי לנגבה ואב לאדווה בת ה- 25 וניסים בן ה- 18. יהי זכרו ברוך.

אופיר דמרי, בן 31 מרחובות. אופיר נולד בשנת 1972 והינו בנו של שלמה - עובד נמל ותיק. לנמל הגיע אחרי שירות צבאי שכלל שנתיים בשירות קבע. אופיר נקלט בנמל במסגרת גיוס עובדים צעירים ואחרי תקופה שעבד כפקיד שקל עבר לעבוד במחלקת ציוד כמכונאי מנופים מתמחים. היה נשוי להדר ואב לנועה בת השנתיים וגיא בים חמישה חודשים. יהי זכרו ברוך.

ציון דהן, בן 30 מאשדוד. ציון נולד בשנת 1974. לאחר לימודיו במכללת חיל החימוש במגמת מכונאות ושירות צבאי בהתאם, נקלט ציון בשנת 2000, במסגרת גיוס עובדים צעירים, כמכונאי בנמל. ציון רכש ידע במכונאות מנופי גשר ושער משולב והיה ממושמע ומקובל על חבריו. היה נשוי לאתי ולהם בת בשם הדר בת שנה וחצי. יהי זכרו ברוך.

משה הנדלר, בן 29 מרחובות. משה נולד בשנת 1974 ברחובות והינו בוגר ביה"ס הטכני של חיל האוויר, שם שרת גם כמכונאי מטוסים. משה הגיע לנמל כבנו של עובד ותיק, אברהם, שעובד באותה מחלקה. הוא נקלט במסגרת הגיוס שנעשה בשנת 2000 והשתלב היטב במחלקה מקצועית וחברתית. היה נשוי למירב ואב לטל בת השישה חודשים. יהי זכרו ברוך.

מוריס טובול, בן 30 מאשדוד. מוריס נולד באשדוד בשנת 1974. לאחר שירות צבאי בחיל החימוש שימש כנהג אגד. משם הגיע במסגרת גיוס עובדים צעירים בשנת 2000 לעבוד בנמל. מוריס היה מקובל על חבריו וגילה ידע מקצועי בתחום עיסוקו. אביו של מוריס, דודו ובני משפחה נוספים עבדו ועדיין עובדים בנמל. מוריס היה רווק במותו. יהי זכרו ברוך.

אבי סוויסה, בן 55 מקריית מלאכי. אבי נולד בשנת 1948 במרוקו ואת הבר מצווה שלו חגג כבר בדימונה. אבי התקבל לנמל בשנת 1973 כמסגר ובשנת 1985 עבר לעבוד באפסנאות הנמל, שם עבד עד יומו האחרון. אבי היה אהוד על חבריו וביצע עבודתו ללא דופי. היה נשוי לרות ואב לאושרית בת ה- 28, שרית בת ה- 25, ענת בת ה- 18, חיים בן ה- 14 ושיר בת ה- 10. יהי זכרו ברוך.

פנחס אברהם זילברמן, בן 46 מתל אביב. אינו עובד נמל. פנחס היה נשוי ואב לילדה בת 6. יהי זכרו ברוך.

מזל מרציאנו, בת 30 מאשדוד. מזל עבדה בחברה לשיווק בשר לנמל אשדוד. היתה אם לשני ילדים בני 6 ושנה וחצי. יהי זכרה ברוך.