אבי אדרי: ההסתדרות ב'מסע חינוכי' של משרדי הממשלה

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "אם היום נסכים למודל הזה מחר הוא יופעל לגבי קרנות הפנסיה". ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון מכריע בנושא בבית הדין לעבודה


00:00 ,25.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "אם היום נסכים למודל הזה מחר הוא יופעל לגבי קרנות הפנסיה". ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון מכריע בנושא בבית הדין לעבודה

 
בראיון שערך מגזין port2port עם אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות החדשה, צופה אדרי את סיום המשבר הנוכחי בנמלים כאשר משרד האוצר יוריד בסופו של דבר את סעיף הלנד-לורד מחוק ההסדרים ויישב למשא ומתן עם העובדים.
 
אדרי אמר במהלך הראיון כי התנהגות האוצר והניסיון להעביר את סעיף הלנד-לורד באמצעות חקיקה יכול להוות תקדים מסוכן לצעדים אחרים שהממשלה תגלה כי היא מסוגלת לעשות באמצעות חקיקה. לדבריו, ההסתדרות נמצאת עכשיו ב'מסע חינוכי' במסגרתו היא מלמדת מחדש את משרדי הממשלה את הגבולות במסגרתם הם יכולים לפעול.
 
אדרי: "אם היום אני אסכים למודל הזה מחר המודל הזה יופעל לגבי קרנות הפנסיה למשל - מחר מישהו יחליט שהכסף של האזרחים שייך למדינה, מחר המדינה יכולה להחליט כי למרות שלאזרח הפרטי יש זכויות פרט הם יכולים, באמצעות חקיקה ובלי הידברות עם האזרח הקטן - לעשות מה שהם רוצים בעצם, זה מה שהם עושים פה היום.
 
לדברי אדרי, אין ספק כי סעיף הלנד –לורד מפר את ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עם העובדים בשנת 2005. "נעשה פה שימוש בחברת נמלי ישראל. הרי בהסכמי הרפורמה נקבע לחנ"י מעמד כמנהלת הנכסים של חברות הנמל, לא כתוב שהיא מנהלת את התפעול, לא כתוב שהיא צריכה לעשות מנהל נמל שינהל את הנמל - אבל זה מה שהם כותבים בחוק ההסדרים החדש - כלומר, זה נוגד את ההסכמים. חנ"י לא יכולה להיות מנהל תפעול כי לפי הסכמי הרפורמה, כבר ב'והואיל' הראשון, רשום כי חנ"י היא חברה שמנהלת את הנכסים בלבד, ולכן כבר על בסיס הסעיף הזה קיימת הפרה של הסכמי הרפורמה. מה שחוק ההסדרים מנסה לעשות זה לתת לחנ"י את הסמכויות של רשות הנמלים ובעצם להחזיר את הגלגל אחורה - בשינוי אחד כי אנחנו לקראת הפרטה - חנ"י לא תתפעל בעצמה את הרציפים בנמלים אלא תחליט למי היא מעניקה את הזיכיון להפעיל את הרציפים. עצם השינוי במעמדה של חברת נמלי ישראל הוא הפרה של ההסכם".
 
אדרי הוסיף ואמר כי אפילו ועדת טוניק, אשר הוקמה לבחינת מערך הנמלים בזמן מלחמת לבנון השנייה והמליצה במסקנותיה על יישום מודל הלנד-לורד בנמלים קבעה במפורש כי "מודל הלנד-לורד אינו תואם את ההסכמים הקיבוציים הקיימים'.

 

נזכיר כי ביום ראשון הקרוב אמור להתקיים דיון מכריע בנושא בבית הדין לעבודה כאשר ההסתדרות והעובדים יבקשו להשתחרר מצווי המניעה שהטיל עליהם בית הדין ולהתחיל בהשבתה של נמלי ישראל אם לא ייענו דרישותיהם להורדה של סעיף הלנד-לורד מחוק ההסדרים.
 
את הראיון המלא עם אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות החדשה, ניתן לקרוא במגזין port2port אשר יצא לאור בימים אלה.

 

לצפייה בגירסה הדיגיטלית של המגזין לחצו כאן