א.מ.א מבטלת את היטל הצפיפות שגבתה בנמל אשדוד

סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א הודיעה אתמול על ביטול היטל הצפיפות בנמל אשדוד, בגובה 9%, שאותו החלה לגבות במהלך חודש מרץ. "התרשמנו כי הכוונות לשינוי פני נמל אשדוד אכן כנות ורציניות", אמר יורם הופמן, מנכ"ל א.מ.א


00:00 ,27.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א הודיעה אתמול על ביטול היטל הצפיפות בנמל אשדוד, בגובה 9%, שאותו החלה לגבות במהלך חודש מרץ. "בהמשך למספר פגישות שקיימנו עם ההנהלה התרשמנו כי הכוונות לשינוי פני נמל אשדוד אכן כנות ורציניות, וכך גם לגבי הפעלתו הקרובה של נמל היובל", אמר יורם הופמן, מנכ"ל א.מ.א.
 
לדבריו, בהמשך לפעולות הברוכות של הנהלת חברת נמל אשדוד בגיוס מיידי של כח אדם וקבלת היתרים חריגים לשעות נוספות בכדי להתגבר על מצוקת כח אדם עד להכשרה הסופית של המגויסים החדשים, הוחלט בהנהלת הקו Med Agrex Experssלבטל את היטל הצפיפות החל ב- 1 במאי 2005.
 
הופמן הדגיש כי פעולה זו באה בהמשך להתחייבותה של א.מ.א, כפי שצויינה במכתב מתאריך ה- 14.03.05 בו הודיעה לכל לקוחותיה על הטלת היטל צפיפות, שלפיה, במידה ויחול שיפור בתפעול הנמל והצהרת הכוונות גם תיראה בשטח, יבוטל היטל הצפיפות, וזו אכן ההתרשמות.
 
כזכור, ב- 20 במרץ הוחלט בא.מ.א להטיל היטל צפיפות בגובה 9% מדמי ההובלה עקב הצפיפות שהייתה בנמל אשדוד באותה תקופה ומקורה במחסור חמור בכח אדם, מה שהוביל, לטענת א.מ.א, להמתנה ממושכת של האניות ברציפים שחייבה לבצע פעולות בנמל אחד ולהעביר מכולות ביבשה בהוצאות כספיות כבדות ביותר. כאמור, היטל זה מבוטל החל מ- 1 במאי.
 
"אנו אכן מקווים כי הצעדים שננקטו על ידי הנהלת חברת נמל אשדוד הם הראשונים בשורה ארוכה של צעדים נוספים הנדרשים להביא את הנמל לתפוקות מלאות", סיכם הופמן.
 
יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, אמרה בנושא זה כי חברת נמל אשדוד פועלת מאז כניסת ההנהלה החדשה להעמיד את נושא השירות ללקוח במרכז העשייה בנמל, מתוך ראיה של צרכי הלקוחות וכוונה לתת מענה מלא, זמין ויעיל לצרכים אלה. "אנו נוקטים פעולות רבות לשיפור וייעול השירותים הקיימים, וכן הרחבתם הן לרווחת לקוחותינו והן במסגרת התוכנית העסקית החדשה להרחבת הפעילות, מיצוי הפוטנציאל הכלכלי של הנמל  וביסוס יתרונותינו בשוק התחרותי החדש."
 
שטרק אמרה עוד כי פתיחת נמל היובל, בראשית החודש הבא, תספק מענה נוסף וחדש ללקוחות הנמל, ותאפשר הרחבת הפעילות הנמלית בתחום אניות המכולה. היא ציינה כי הפעלת הנמל החדש מלווה בתהליך נרחב של גיוס למעלה מ- 200 עובדים חדשים והכשרתם. "אנו מאמינים כי יהיה בכך ביטוי נוסף לשיפור השירות ללקוחותינו בעתיד הקרוב".