MSC אסתי דיאמנט

בטקס מרשים ומרגש הושקה לפני שבועות ספורים, במספנת סמסונג שבפוסן בקוריאה הדרומית, האוניה MSC ESTHI שהינה אונית המכולות הגדולה בעולם (בעלת קיבולת של 9200 TEU), על ידי גברת אסתר דיאמנט שעל שמה נקראת האוניה


00:00 ,15.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס מרשים ומרגש הושקה לפני שבועות ספורים, במספנת סמסונג שבפוסן בקוריאה הדרומית, האוניה MSC ESTHI שהינה אונית המכולות הגדולה בעולם (בעלת קיבולת של 9200 TEU), על ידי הגברת אסתר דיאמנט שעל שמה נקראת האוניה.
 
יום שני, 15 במאי 2006, היה יום חגיגי במיוחד במספנות סמסונג שבקוריאה הדרומית. הרוח הנעימה נפנפה על התרנים את דגלי ישראל וקוריאה והאי פוסן, השייך לחברת סמסונג, לבש חג. אוניית המכולות הגדולה בעולם, בקיבולת של 9,200 TEU, עמדה להיטבל בשמה החדש ולעבור לידי בעליה, חברת MSC.
 
כלת הטקס היתה, מלבד האוניה, אסתר דיאמנט בת 78 מחיפה, שעל שמה נקראית האניה. אסתר היא ממקימי הסוכנות בישראל לפני 17 שנים והיא משמשת כדירקטורית סוכנות MSC בישראל מאז הקמתה. לאסתר יש קשר משפחתי עם דור המייסדים של MSC, שכולל את ג'אן-לואיג'י אפונטה, הנשיא והבעלים של MSC ואת רעייתו, רפאלה דיאמנט, שהיא בתו של פנחס, אחיו של מיקי דיאמנט (בעלה של אסתר).
 

טקס ההשקה התקיים, בנוכחות אורחים רבים ביניהם משפחת דיאמנט, מנהל MSC ישראל עדני סימקין ורעייתו, וכן מספר לקוחות מובילים מישראל של החברה. "הרגשתי כמו מלכה ליום אחד", מספרת דיאמנט, "הצעידה על השטיח האדום והתחושה שהוענקה לנו, היו מעל ומעבר לכל ציפייה. התרגשתי מאוד, אבל התאפקתי. זה חלק מהתרבות. רק במקום עצמו, מול כל העוצמה של המספנות והרצינות שבה מתייחסים לכל, ניתן היה להבין את גודל המעמד".
 
אורכה של MSC ESTHI שהיא, ככל הידוע, אונית המכולות הגדולה בעולם, הינו 365 מטרים, רוחבה 45-60 ובעלת כושר קיבולת של 9200 מכולות. האוניה תתווסף לאחד משירותי הספנות שמפעילה חברת MSC מנמלי המזרח הרחוק לאירופה. באיזור סחר זה מפעילה MSC ג'נבה ארבעה שירותים שבועיים מנמלי המזרח הרחוק לנמלי המזרח הקרוב, ים תיכון ואירופה.
 
עדני סימקין, מנכ"ל MSC ישראל אמר כי "החלטת חברת MSC ג'נבה לקרוא לאוניה MSC ESTHI היא תעודת כבוד והוקרה לאסתר דיאמנט ולהכרה בתרומה של MSCישראל לחברה ומחוייבות הנהלת MSCלסחר הישראלי וללקוחותיה."
 
חברת MSC הינה חברת הספנות השניה בגודלה בעולם. החברה, שמפעילה כיום 350 אניות מכולות ברחבי העולם ומשנעת כמיליון TEU, יצאה לדרכה לפני 35 שנה כשהיא בעלת אניית מטען כללי אחת.
 
 
ראיון מלא עם הגברת אסתר דיאמנט מתפרסם במגזין port2port לחודש יוני שיופץ בימים אלה.