EMTA מבקש להשאיר את היטל הצפיפות בנמל אשדוד ללא שינוי עד סוף 2006

איגוד המשתמשים בהובלה ימית מוחה על כוונת הקונפרנס EMTA להשאיר את היטל הצפיפות בגובה 15 דולר ל-TEU, בעוד שעל פי נתוני האיגוד היטל הצפיפות צריך לרדת לרמה של 11 דולר ל-TEU


00:00 ,05.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית מוחה על כוונת הקונפרנס EMTA להשאיר את היטל הצפיפות בגובה 15 דולר ל-TEU, בעוד שעל פי נתוני האיגוד היטל הצפיפות צריך לרדת לרמה של 11 דולר ל-TEU
 
קונפרנס EMTA (קונפרנס צפון מערב אירופה) שלח ב-30 בנובמבר מכתב לאיגוד המשתמשים בהובלה ימית אשר נושאו הוא היטל הצפיפות בנמל אשדוד. במכתב נאמר כי הקונפרנס בוחן מחדש את היטל הצפיפות הנוכחי אשר עומד על 15 דולר ל-TEU ו-1 דולר ל-W/M עבור מטעני LCL.
 
במכתב עליו חתום פיטר וובר, מנהל הקונפרנס הימי צפון מערב אירופה – ישראל (EMTA), נאמר כי "התנאים בנמל אשדוד טרם הצדיקו את ביטולו המוחלט של היטל הצפיפות". מנהל הקונפרנס כתב בנוסף כי קווי הספנות החברות בקונפרנס רואות לנכון להשאיר את ההיטל כפי שהוא עד 31 בדצמבר ולהעריך מחדש את המצב לקראת סוף השנה הנוכחית.
 
בתגובה למכתב זה, שלח גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מכתב תגובה בו הוא מביע את הפתעת האיגוד מכוונת הקונפרנס להשאיר את תעריפי היטל הצפיפות ללא שינוי עד 31 בדצמבר.
 
מר שפר כותב במכתבו כי על פי נתוני האיגוד בנוגע לצפיפות בנמל אשדוד, היטל הצפיפות צריך לעמוד על 11 דולר ל-TEU וכי תעריף זה אמור להיות בתוקף כבר החל מה-1 בדצמבר 2006.

גד שפרהוסיף במכתבו למנהל הקונפרנס כי כבר ב-15 בנובמבר היה מוסכם על הקונפרנס כי היטל הצפיפות בנמל אשדוד צריך לעמוד על 12 דולר ל-TEU, וזאת לתקופה שבין 1 בדצמבר 2006 ועד 28 בפברואר 2007.
 
פיטר וובר עדיין לא השיב לפניית האיגוד בנושא.