EMTA הפחית תוספת סיכוני מלחמה

שיעור תוספת סיכוני המלחמה ירד מ-50 דולר ל-36 דולר ל-TEU החל מאמצע חודש אוקטובר. איגוד המשתמשים בהובלה ימית: לבטל תוספת סיכוני מלחמה


00:00 ,16.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שיעור תוספת סיכוני המלחמה ירד מ-50 דולר ל-36 דולר ל-TEU החל מאמצע חודש אוקטובר. איגוד המשתמשים בהובלה ימית: לבטל תוספת סיכוני מלחמה
 
קונפרנס EMTA צפון-מערב אירופה ישראל, הקונפרנס הימי הגדול הפועל בישראל, הודיע לאיגוד המשתמשים בהובלה ימית כי בעקבות דרישת האיגוד לביטול תוספת סיכוני המלחמה לדמי ההובלה הימית, בדקו חברי הקונפרנס בדיקה מקיפה של העלויות הנוספות שהם נדרשים לשלם עבור ביטוח סיכוני המלחמה ועדיין אין אפשרות לביטול כולל של תוספת זו. לטענת מנהל הקונפרנס, פטר וובר, למרות שהפסקת האש במלחמה בלבנון נשמרת, חברי הקונפרנס נדרשים לשלם פרמיית ביטוח נוספת עבור סיכוני מלחמה.
 
עם זאת, אומר וובר כי שיעור הפרמיה הנו נמוך יותר, ולכן החליט הקונפרנס כי שיעור תוספת סיכוני המלחמה ירד מ-50$ ל-TEU ל-36$ ל-TEU החל מה-15 באוקטובר 2006. כמו כן, הצהיר מנהל הקונפרנס כי הקווים בקונפרנס יבדקו את שיעור הפרמיה שעל סיכוני המלחמה על בסיס שבועי ויודיעו על הפחתות נוספות בתוספת סיכוני המלחמה.
 
מאחר שהקונפרנס EMTA– צפון-מערב אירופה ישראל הוא הקונפרנס המוביל בישראל והחברות הפועלות בקווים האחרים בדרך כלל הולכות בעקבותיו, קרא איגוד המשתמשים בהובלה ימית לחבריו שלא לשלם תוספת סיכוני מלחמה בשיעור גבוה יותר מ-36$ ל-TEU בכל הקווים.
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, אומר כי גם לאחר ההפחתה, התשלום עבור סיכוני מלחמה גבוה מדי, וגורם לנזקים של מיליוני שקלים ביום למשק. הוא קרא לביטולה המלא של תוספת סיכוני המלחמה לדמי ההובלה הימית, או לפחות, לחזרה לתעריפים שהיו נהוגים לפני המלחמה - 9$ ל-TEU.
 
נושא תוספת סיכוני מלחמה ועלויותיה, יהיה אחד המוקדים המרכזיים בכנס של איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שיהיה דיון פתוח ראשון בלקחי מגזר ההובלה הימית בתקופת המלחמה. הכנס ייערך ביום רביעי השבוע במלון קרלטון בתל אביב.