EMTA דחתה את עמדת איגוד המשתמשים בנוגע לדמי ההובלה בסחר ישראל-צפון אירופה

חברי קונפרנס EMTA דחו את הצעת איגוד המשתמשים בהובלה ימית להעלות את דמי ההובלה בסחר ישראל-צפון אירופה ב- 50$ הן ביבוא והן ביצוא. על פי מקורות בעתונות זרה, בעקבות כשלון המו"מ החליטו נציגי EMTA לייקר את דמי ההובלה בסחר, החל מ- 15 בינואר, בלא לקבל את הסכמת הא


00:00 ,08.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

חברי קונפרנס EMTA דחו את הצעת איגוד המשתמשים בהובלה ימית להעלות את דמי ההובלה בסחר ישראל-צפון אירופה ב- 50$ הן ביבוא והן ביצוא. על פי מקורות בעתונות זרה, בעקבות כשלון המו"מ החליטו נציגי EMTA לייקר את דמי ההובלה בסחר, החל מ- 15 בינואר, בלא לקבל את הסכמת האיגוד.
 
כזכור, ביום רביעי שעבר (1.12) נפגשו, במשרדי לשכת המסחר בחיפה, נציגי איגוד המשתמשים בהובלה ימית ונציגי הקונפרס EMTA, לדון בנושא העלאת דמי ההובלה בסחר ישראל-צפון אירופה. בפגישה, הסכימו נציגי אגוד המשתמשים בהובלה ימית באופן עקרוני להעלות את מחירי ההובלה אך התעוררו חילוקי דעות בין הצדדים בנוגע לגובה ההעלאה והפערים נותרו גבוהים.
 
בפגישה, הציגו בתחילה נציגי EMTA דרישה לתוספת של 150$ ביבוא ו- 100$ ביצוא ל- TEU ובמהלך המו"מ אף הציעו נציגי הקונפרנס להפחית את דרישתם המקורית ב-25$, לרמה של 125$ תוספת ביבוא ו-75$ תוספת ביצוא. לעומת זאת, נציגי איגוד המשתמשים, בהצעה נגדית, הציעו תוספת 50$ בכל כיוון. "הצענו להסכים על העלאה של 50$ בלבד ל-TEUביבוא וביצוא, וציינו בפני נציגי EMTA, כי זוהי העלאה שהשוק יוכל לשאת, בלי לגרום לאובדן כדאיות עסקית, בפרט למפעלים רבים שמרכיב ההובלה אצלה הינו מרכזי מבחינת כדאיות היצוא", נכתב בהודעת האיגוד מלפני ימים אחדים.
 
מאחר והצדדים לא הגיעו להסכמה סוכם שנציגי הקונפרנס יתייעצו בינם לבין עצמם ותוך מספר ימים יחזרו עם תשובתם, כשבפניהם עמדו שתי אפשרויות: הראשונה לקבל את עמדת איגוד המשתמשים או, להעלות את המחיר מבלי לקבל את הסכמת איגוד המשתמשים.

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, אייל מלמוד, אף טרח וציין כי במידה ויוחלט בקונפרנס להעלות את דמי ההובלה בלי לקבל את הסכמת האיגוד הרי שהם ישקלו לנקוט צעדים חריפים יותר, כולל פנייה אל הממונה על הגבלים עסקיים. ככל הנראה, דברי מלמוד לא נפלו על אוזן קשבת ועפ"י מקורות בעתונות זרה, הוחלט ב- EMTA לדחות את הצעת איגוד המשתמשים ולהעלות את דמי ההובלה עפ"י הצעתם המקורית, כלומר תוספת של 150$ ביבוא ו- 100$ ביצוא ל- TEU, החל מה- 15 בינואר 2005.
 
"התנאים המאתגרים של שנת 2004, העומדים בפני חברי הקונפרס במובנים של עלויות תפעול גבוהות, ימשיכו לשרור גם בשנת 2005 ואפילו יורעו, מה שחייב את חברי הקונפרנס להעלות את דמי ההובלה" נמסר בהודעת הקונפרנס.
 
יעקב רמר, נציג EMTA בישראל, סירב להתייחס לדברים. בשל השעה המאוחרת, לא ניתן היה לקבל את תגובת איגוד המשתמשים בהובלה ימית.