6 חברות עברו את שלב אישור הכשירות במכרז לעבודות בנייה ותשתית בפרוייקט הכרמל

רשות הנמלים: 6 חברות עברו את שלב ה- PQ במכרז לביצוע עבודות בנייה ותשתית בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה ; היקף העבודות במכרז נאמד בלמעלה מחצי מיליארד ש"ח. רשות הנמלים הכריזה אתמול על שש


00:00 ,28.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רשות הנמלים: 6 חברות עברו את שלב ה- PQ במכרז לביצוע עבודות בנייה ותשתית בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה ; היקף העבודות במכרז נאמד בלמעלה מחצי מיליארד ש"ח

רשות הנמלים הכריזה אתמול על שש החברות שעברו את שלב ה- PQ, שלב אישור הכשירות המוקדם, במכרז לביצוע עבודות בניה ותשתית בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה , החברות הן - קבוצת אשטרום, א.ארנסון, שפיר הנדסה אזרחית וימית, דניה סיבוס, סולל בונה והחברה E. Pihl & Son מדנמרק. העבודות במכרז כוללות יבוש שטחים ימיים, בניית רציפים והקמת תשתיות בהיקף הנאמד בלמעלה מחצי מיליארד ש"ח.

פרויקט הכרמל שלב א' שהינו חלק מתוכנית הפיתוח להרחבת נמל חיפה נחשב לאחד מפרויקטי התשתית הגדולים במדינה. הוא יכלול הקמת מסוף מכולות מודרני בעורף רציף באורך של 700 מטר ובעומק מים של 14 מטר (עם אפשרות להעמקה ל- 15.5 מטר). כן יוקם רציף מטען כללי באורך של 250 מטר. המסוף החדש יצוייד בעגורנים מתקדמים לפריקה,טעינה ואחסנה של מכולות ויוקמו שטחי תפעול ואחסון נרחבים. בנוסף יוקם שער כניסה ויציאה משוכלל המשלב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

דן תיכון, יו"ר מועצת רשות הנמלים מסר כי אחד היעדים המרכזיים של הרשות הינו השלמת הביצוע של תוכניות הפיתוח של הנמלים במועדן. לדבריו, פרויקט הכרמל שלב א' יבוצע בהשקעה כוללת הנאמדת בכ- 1.2 מיליארד ש"ח.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים ציין כי עם היציאה למכרז בתחילת 2003 נאמדו עבודות הבניה והתשתית במכרז בכ- 650 מיליון ₪, כיום בעקבות הירידה במחירי עבודות התשתית בגלל המיתון, השתנו ההערכות וכעת הן עומדות על כ- 550 מיליון ₪.היתרה שנוצרה תיועד לפיתוח טכנולוגי מואץ של השירותים התפעוליים לנמל וללקוחותיו. רון מסר כי תחילת ביצוע העבודות בפרויקט מתוכננת לסוף הרבעון השני של השנה , עם השלמת השלב הבא של המכרז- בחירת הקבלן הזוכה לביצוע העבודות. הוא ציין כי פרויקט הכרמל שלב א' הנו השלב הראשון מתוך תוכנית פיתוח בת 4 שלבים שבסופה יהיה נמל חיפה בין הנמלים הגדולים והמשוכללים במזרח התיכון.

המכרז במסגרתו מתחרות החברות כולל ביצוע עבודות ימיות לייבוש שטח של כ- 260 דונם, עבודות פיתוח שטח, סלילה, מערכות חשמל ותאורה, תשתיות מים, ניקוז, תקשורת, עבודות כלונסאות ובטונים לצורך ביסוס לעגורנים ועוד.