100 מליון ש"ח החזר הוצאות תום מסע ודמי שהייה בגין השביתה בנמלים

ועדת הכספים של מועצת רשות הנמלים אישרה תשלום החזר הוצאות תום מסע ודמי שהייה שנגרמו למשתמשי הנמלים בשביתה האחרונה בהיקף של עד 100 מיליון ₪; ההחלטה טעונה אישור מועצת רשות הנמלים


00:00 ,07.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ועדת הכספים של מועצת רשות הנמלים אישרה תשלום החזר הוצאות תום מסע ודמי שהייה שנגרמו למשתמשי הנמלים בשביתה האחרונה בהיקף של עד 100 מיליון ₪; החלטת הועדה טעונה אישור של מועצת רשות הנמלים

ועדת הכספים של מועצת רשות הנמלים, בראשות יורם בליזובסקי, החליטה בישיבה שקיימה בשבוע שעבר (4.11) לאשר תשלום החזר הוצאות שנגרמו למשתמשים בנמלי הים בגין השביתה והעיצומים בנמלים במהלך החודשים יולי- אוגוסט השנה, בהיקף של עד 100 מיליון ש"ח. החלטת הועדה טעונה אישור של מועצת רשות הנמלים.

החלטת ועדת הכספים מתייחסת לתקופת השביתה והעיצומים שהתקיימו בין ה- 12 יולי 2004 ועד ה- 10 באוגוסט 2004. החזר ההוצאות כולל את החזר הוצאות "תום מסע", למכולות ולמטענים שנפרקו בנמלים אחרים וכן לדמי שהייה של אוניות שנשארו בהמתנה בנמלי ישראל.

עמוס רון , מנכ"ל רשות הנמלים מסר כי המקור התקציבי לביצוע ההחזר יבוא ע"ח תמלוגים מיוחדים שהרשות נדרשת להעביר למדינה, כפי שנקבע במסגרת חוק רשות הספנות והנמלים (חוק הרפורמה בנמלים) , בסך של עד 100 מיליון ש"ח.

איגוד המשתמשים בהובלה ימית פרסם הבוקר חוזר בו הנחה האיגוד את ציבור המשתמשים לשמור ולרכז העתקים של המסמכים הרלוונטיים, המעידים על זכאות לפיצוי: שטרי מטען וחשבונות מטענים, הכוללים תשלום עבור Additional Freight או Detention או מינוחים אחרים, המתייחסים לחיובים עבור הובלות נוספות או דמי המתנה.