שרת התחבורה מקדמת מיזמי תחבורה בנהריה

בין המיזמים אותם מקדמת שרת התחבורה מירי רגב: קידום הארכת קו המטרונית עד נהריה, הקמת מרינה חדשה בעיר, שיפוץ תחנת הרכבת והקמת פארק המסילה


11:46 ,08.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת התחבורה מירי רגב ביקרה אתמול (יום ב') בצפון עם בכירי משרדה וקיימה פגישת עבודה עם ראש העיר נהריה רונן מרלי, בסוגיות התחבורה הרלוונטיות לנהריה ולאזור הצפון, וכן במאבק של העיר בתאונות הדרכים.

 

במפגש השתתפו גם מנכ"ל המשרד משה בן זקן, ראש מינהל תשתיות אבנר פלור, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך, מנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה ונציגים בכירים של רשות הספנות ורכבת ישראל.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב סיכמה את המפגש וחשפה שורה של שיפורים תחבורתיים הנמצאים בשלבי ביצוע שונים, בהם קידום הארכת קו המטרונית עד נהריה, הקמת מרינה חדשה בעיר, שיפוץ תחנת הרכבת והקמת פארק המסילה, בדומה לפארקים דומים הפועלים בהצלחה בירושלים ובתל אביב. לדבריה, משרד התחבורה פועל להרחבת שירותי התחבורה הציבורית בעיר, וצעדים נוספים לשיפור התנועה בעיר ולחיזוק החיבור של נהריה ליישובי הסביבה ולמרכז הארץ.

 

השרה ציינה שבהתאם לסיכום עם שר השיכון, משרד התחבורה מתנה כל הסכם גג בתחום הדיור בחתימה על הסכם גג תחבורתי, כדי להבטיח שהצמיחה תהיה בת קיימא ולא תחמיר את בעיות התחבורה של העיר אלא להיפך, תפתור אותן.

 

כאמור, בין הנושאים שהועלו היה הארכת קו המטרונית מצומת שמרת עד לנהריה ולדברי השרה, המצדדת בהארכת קו המטרונית, בסיכום התקציבי שהושג עם האוצר, הוקצו 170 מיליון שקלים לתכנון מפורט של כביש 4 מבית חולים נהריה לצומת המפרץ, כולל הרחבה והסדרת צמתים עבור המטרונית. השרה רגב הנחתה את צוות משרדה לקדם את התכנון ולבחון את היתכנות הארכת הקו.

 

נושא נוסף שעלה היה הקמת מעגנה בנהריה. נציין שבעבר נבחן הצורך בהקמת מעגנות עתידיות ומיקומן והתקבלה המלצה להקמת מעגנה בחוף הצפוני של נהריה עם כ-500 מקומות עגינה. השרה הודיעה כי הורתה להמשיך בתהליך תכנון המעגנה, אשר תשתלב בפרויקט השאטל הימי אשר מתוכנן להשיט נוסעים וכלי רכב מאשדוד לתל אביב, הרצליה, נתניה וחדרה, אך לדבריה ניתן להאריכו עד חיפה ונהריה. השרה הורתה  להקים צוות עבודה משותף עם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התיירות לדיון בנושא המעגנה והשאטל הימי.

 

באשר לשיפוץ תחנת רכבת נהריה, השרה עדכנה בפגישה לגבי התוכניות לשדרוג ושיפוץ תחנת הרכבת והורתה לבחון הוספת רכבות והגברת תדירות לעיר, במיוחד בשעות הערב. נציין שכיום הרכבות נוסעו בתדירות של 2-3 רכבות בשעה.

 

בפגישה הוחלט גם על הקמת פארק המסילה בנהריה, אשר מתוכנן כפארק לינארי לאורך המסילה הישנה, כפי שנעשה בהצלחה בירושלים ובתל אביב. הפארק יכלול שבילי אופניים שיחברו את תחנת הרכבת למרכז העיר, ובעתיד יוכלו להמשיך עד ראש הנקרה. שרת התחבורה הביעה תמיכה בפארק, והורתה על פינוי השטח בהקדם על מנת לאפשר סלילת שבילי אופניים שיחברו את העיר לתחנת הרכבת, במסגרת חזון החיבוריות והקישוריות.

 

עוד הוחלט על שדרוג מערך האוטובוסים, כחלק מהסכם "רשויות השינוי", לפיו תושק בחודש ספטמבר 2023 פעימה נוספת של שיפור בשירות האוטובוסים בעיר. הפעימה כוללת בין היתר, תגבור תדירות בקווים מרכזיים.

 

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן אמר: "נהריה היא עיר עם פוטנציאל תיירותי ועסקי ענק, ונעשה הכל כדי לספק לעיר את התשתית התחבורתית הדרושה להמשך פיתוחה, לשמירה על האוכלוסיה המקומית ולהבאת משפחות וצעירים ממרכז הארץ כי היום איכות התחבורה היא מרכיב מרכזי בשיקולי עבודה, לימודים והקמת בית".