רוה"מ והשר כץ חנכו את מחלף רוזמרין בכביש בגין דרום

השר כץ: כביש בגין מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית, שמקדם משרד התחבורה בכל הארץ. הפרויקט יתרום רבות לפיתוח ירושלים וישפר את זרימת התנועה בבירה


13:32 ,07.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

"הכביש שנחנך היום, המחבר בין כביש בגין דרום לכביש המנהרות (כביש 60), יחד עם הרכבת המהירה שעתידה לחבר את ירושלים לתל אביב תוך 28 דקות, וכל שאר הפרויקטים העירוניים והאזוריים, הופכים את העיר ירושלים לירושלים רבתי". כך אמר היום (חמישי), שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בטקס חנוכת מחלף רוזמרין, המהווה את שער הכניסה הדרומי של ירושלים.

 

השר כץ ציין כי הרבה משכנותיה של ישראל, יכולות להישען ביטחונית וכלכלית על מדינת ישראל. לדבריו, המהפכה התחבורתית שהחלה בארה"ב לפני כ-150 שנה ובאירופה לפני כ-70 שנה, מגיעה היום לישראל והתוצאות עולות על כל דמיון.

 

מחלף רוזמרין בכביש בגין, מחבר את צפון ירושלים לדרומה ומאפשר לחצות את הבירה בנסיעה מהירה ורציפה ללא רמזורים, מגוש עציון ועד לחיבור לכביש 443. "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מחבר את ירושלים ואת כל עוטף ירושלים למטרופולין אחד", הוסיף השר כץ.

 

הקמת המחלף החדש, המהווה את סיומו של פרויקט כביש "בגין דרום", הסתכמה בכ-150 מיליון שקלים, וכוללת שני מפלסים ומנהרה באורך של 70 מטרים. המפלס העליון של המחלף ישמש את התנועה עד לרחוב רוזמרין שבדרום ירושלים, ובעתיד ישרת את הקו הכחול של הרכבת הקלה, הצפויה לעבור בציר. המפלס התחתון של המחלף מהווה חיבור ישיר לכביש המנהרות. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-1 ורבע מיליארד שקלים.

 

הפרויקט מבוצע על ידי חברת מוריה וכולל 16 קילומטרים של כביש, בעל שלושה נתיבים לכל כיוון. הכביש כולל שוליים רחבים, ארבעה מחלפים, 10 גשרים ושתי מנהרות. לדברי השר כץ, עם פתיחתו, יהפוך כביש בגין לכביש עירוני מהיר, ללא רמזורים מתחילתו ועד סופו, שיקצר את זמן הנסיעה מבגין צפון ועד לשכונת גילה וכביש המנהרות ל-12 דקות בלבד, לעומת 45 דקות כיום, בשעות העומס.

 

כביש בגין, מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית, שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. "הפרויקט יתרום רבות לפיתוח ירושלים וישפר את זרימת התנועה בבירה. כמו כן, הוא יאפשר להעביר את התנועה הבינעירונית מרחובות ירושלים, לכביש בגין ובכך גם לצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר של תושבי הבירה", הוסיף השר כץ.

 

השר כץ ציין כי משרדו מקדם בימים אלה גם את פרויקט הרחבת כביש המנהרות בעלות של כ-850 מיליון שקל מכביש בגין ועד צומת אלעזר (כביש 60). מדובר בתוספת של נתיב נסיעה לכל כיוון, ונתיב המיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). הרחבת כביש המנהרות נועדה לאפשר להגדיל את קיבולת כלי הרכב החולפים בו, הצפויים כתוצאה מתוספת יחידות דיור המתוכננות בבית שמש, ביתר עילית, צור הדסה והסביבה.