קליש-רותם על חלופת מינהור המסילות שהתקבלה: סגירת מעגל

הוועדה לתשתיות לאומיות קיבלה את התוכנית להכפלת מסילות הרכבת לאורך החוף של חיפה במנהרות תת קרקעיות. על השטח שיתפנה בעקבות מנהור המסילות מתוכננות אלפי יחידות דיור, שטחי מסחר ועוד. קליש-רותם: עבדנו קשה להוכיח היתכנות כלכלית


08:35 ,16.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות״ל) במנהל התכנון הודיעה השבוע על הכנת תכנית המינהור של מסילת הרכבת לכל אורך רצועת החוף של חיפה, כחלק מהתוכנית להכפלת המסילות בין חיפה לשפיים, זאת לאחר בחינת מספר חלופות למקטע המסילות בעיר.

 

״מדובר בהישג היסטורי, סביבתי ונופי, לתושבי העיר, אשר מוביל אותנו למימוש החזון שלו אנו מייחלים עשרות שנים והוא – הסרת החיץ שבין שכונות העיר לים״, מסרה ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם.

 

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כתבה קליש -רותם: ״לפני עשר שנים נכנסתי לפעילות ציבורית על מנת לפתור את בעיית הנתק שמסילות הרכבת יוצרות, ולחבר את העיר לים. היום אישרה הות״ל את חלופת מינהור המסילות (מס׳ 102), בדיוק באותו התוואי שהצעתי לפני 9 וחצי שנים.

 

״בשלוש השנים האחרונות אנחנו בעירייה עובדים קשה להוכיח היתכנות כלכלית למינהור המסילות, יחד עם יובל אדמון מהמועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה״מ, במהלכם גייסנו גורמים רבים בשלטון המרכזי לתהליך. היום נוכחנו בדיונים כי אכן קיים שינוי עמוק בתודעה, וכי ישנה הבנה שחיפה היא בירת הצפון״.

 

התוכנית, תת״ל 65 חולקה לשני חלקים: החלק הראשון, משפיים ועד חוף הכרמל, כבר הופקד להתנגדויות הציבור והוא בשלב מתקדם יותר. במסגרתו יוכפלו מספר מסילות הרכבת בקטע שבין שפיים לחיפה, כך ששתי המסילות הקיימות ישמשו את הרכבת הפרברית ושתיים נוספות תהיינה מיועדות לרכבות מהירות, אשר יוכלו להגיע למהירות של 250 קמ״ש ובכך יקצרו באופן משמעותי את זמן הנסיעה בין מטרופולין חיפה למרכז הארץ.

 

החלק השני, תת״ל 65ב׳, הוא המשכו של החלק הראשון מצפון במקטע המסילות לאורך קו החוף של חיפה. במסגרת תכנית זו נשקלו מספר חלופות והתקבלה כאמור חלופה 102: מחוף כרמל ועד לב המפרץ יעברו 4 המסילות, ארבעת ימונהרו, כלומר יעברו מתחת לקרקע לכל אורך רצועת החוף של חיפה.