פעם שנייה: כנס מקצועי של פורום חברות התחבורה והתשתיות

בעקבות מלחמת ׳חרבות ברזל׳ חברות התשתית נאלצו להתמודד בעקבותיה עם סוגים שונים של אי-ודאות בקידום הפרויקטים לרבות: מחסור בפועלים, עלייה במחירי חומרי הגלם ועלות כוח אדם. גורמים אלה מובילים לעיכובים בלוחות הזמנים וחריגה מהמסגרות התקציביות


08:22 ,20.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בפעם השנייה ברציפות מקיים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, את הכנס המקצועי של פורום חברות התחבורה והתשתיות בישראל, ״מובילים את עתיד התחבורה בצל המלחמה״, עם דגש על המשך פעילותו השוטפת של המשק גם בימי מלחמה. בכנס השתתפו שרת התחבורה מירי רגב, מנכ״ל המשרד, משה בן זקן, סמנכ״ל המשרד וראש אגף תשתיות, אבנר פלור, בכירים מהמשרד ובכירים בענף התשתיות בהם נציגים בכירים מנתיבי ישראל, רכבת ישראל, חברת נמלי ישראל, חוצה ישראל, נת״ע, נתיבי אילון, מוריה ועוד, וכמו כן נציגי ממשלה מאגף התשתיות, החשב הכללי ורשות החברות.

 

״במיוחד בימים מאתגרים אלו, עלינו לעבוד ביעילות ובהרמוניה מירבית כדי להמשיך לתפעל וליעל את כל אמצעי התחבורה ביבשה, באוויר ובים״, אמרה שרת התחבורה רגב בפתיחת הכנס. ״אני מברכת על היוזמה לקיום הכנס בפעם השנייה, כשהפעם הוא חשוב הרבה יותר. אני עומדת נפעמת מול הפעילות של חברות התשתיות ועובדיהם המסורים שעשים לילות כימים למען הרציפות התפקודית של המשק. אנחנו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים עושים הכל כדי לסייע לכם. כך בהחלטה לאשר ייבוא מהיר של עשרות אלפי עובדים זרים במקום העובדים הפלשתינים, כך בפעילות למען החזרת החברות הזרות לטוס לישראל וממנה וחתימת הסכמי תעופה חשובים, וכך בהקלת הבירוקרטיה למשפחות הפצועים והמפונים מהצפון והדרום״. 

 

פורום מנהלי חברות התחבורה והתשתיות הקודם, הראשון אי פעם, נערך לקראת ראש השנה בשנה הקודמת. בעקבות ״מלחמת חרבות ברזל״, הוחלט להקדים את מועד הכנס השנה כדי להתמודד עם האתגרים הרבים שמציבה המלחמה. חברות התשתית נאלצו להתמודד בעקבותיה עם סוגים שונים של אי-ודאות בקידום הפרויקטים לרבות: מחסור בפועלים, עלייה במחירי חומרי הגלם ועלות כוח אדם. גורמים אלה מובילים לעיכובים בלוחות הזמנים וחריגה מהמסגרות התקציביות. 

 

הכנס נועד לחזק את הקשר בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לבין חברות התשתיות ולקיים סיעור מוחות כדי לסכרן את פעילות החברות גם בין האחת לרעותה. בכירים בכל החברות הציגו את הפעילות המתוכננת עד לסוף השנה על פי תוכניות העבודה שלהן והשינויים שחלו בהן, עם היערכות גם להתלקחות מלחמה בצפון הארץ. 

 

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״הנוכחים כאן מהווים מכרה זהב וספרייה שלמה של ידע. נמצאים כאן המנהלים האיכותיים ביותר, אשר מתמודדים מידי יום ביומו, בעיקר מה- 7 באוקטובר, עם אתגרים מורכבים. אנחנו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נמשיך לקדם את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, בינהן שירותי רחפנים, שאטלים ימיים, רכבת על גלגלים ומגון פתרונות נוספים להקלת הגודש בדרכים. נפגשנו כאן כדי להמשיך ללמוד ולהתפתח, להביט לצדדים, להסיק מסקנות ותובנות ולהמשיך בתנופת העשייה המשותפת״.

 

בין השאר הוצגו בכנס ״מערכת שיטה לניהול פרויקטי תחבורה״ על ידי נעה סגל , סגנית ראש מינהל תשתיות. ״חזון ופיתוח 2040״, על ידי נטלי כץ, המשנה למנכ״ל רכבת ישראל. ״הקמת רשת הסעת המונים בירושלים״, על ידי זוהר זולר, מנכ״ל צוות אב לתחבורה, ״מהפכת התחבורה והתשתיות בירושלים״, על ידי גלעד בר אדון, מנכ״ל חברת ״מוריה״, ״משנים פני מציאות במרחב הצפון״, איציק אורון, סמנכ״ל הרכבת הקלה מחיפה לנצרת ונוף הגליל, ״יחסי עיר נמל״ על ידי מיכל טוכלר, סמנכ״לית תכנון אסטרטגי נמלי ישראל, ״רכבת קלה ומטרו: אתגרי המחר״, על ידי חיים גליק, מנכ״ל נת״ע ו״מאיצים תכנון, מקצרים את הדרך״ על ידי דניאל רוד, סמנכ״ל חטיבת הנדסה ופיתוח בחברת ״נתיבי ישראל״.