נתניהו וכץ חנכו היום את מסילת רכבת השרון

מסילת השרון ותחנות הרכבת ברעננה שהינן חלק מפרויקט דרך 531 בהשקעה של 4.7 מיליארד שקל צפויות להיפתח לציבור הרחב מחר. בשלב השני הנסיעה בין רעננה לתל אביב תימשך כ-20 דקות


12:51 ,02.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ חנכו היום (יום שני) את פרויקט רכבת השרון, מסילה ושתי תחנות רכבת חדשות: רעננה דרום ורעננה מערב. 

 

הקמת מסילות השרון הינו חלק מפרויקט ״דרך 531״ המבוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, בהשקעה של 4.7 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט, הקימה חברת נתיבי ישראל את הכביש המהיר 531, המחבר בין ערי השרון - הוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה אל תל אביב, גוש דן ושאר חלקי הארץ. כמו כן, הפרויקט כולל הארכה של נתיבי איילון מהרצליה (שבעת הכוכבים) עד לשפיים וחיבורו אל 531. 

 

מסילת השרון ותחנות הרכבת ברעננה צפויות להיפתח לציבור הרחב מחר (שלישי) בבוקר. בחנוכת הרכבת השתתפו גם יו״ר דירקטוריון נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ״ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, מנכ״ל רכבת ישראל, שחר איילון וראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג.

 

פרויקט רכבת השרון כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות כאשר הרכבת החדשה נהנית מנגישות גבוהה לצירי תנועה מרכזיים. תחנת רעננה-דרום, נבנתה 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. 

 

בשלב הראשון שיחל מחר בבוקר (יום שלישי), קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שיחל בעוד מספר חודשים, הקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף והנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר בחצי, לכ-20 דקות בלבד.

 

פרויקט רכבת השרון הוא חלק מכביש הרוחב 531, הכולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון ומתחבר לכביש 6 במזרח ולכביש 4 ועד לכביש החוף (כביש 2) במערב. קטעים שונים של הכביש עתידים להיפתח בהדרגה במהלך השנה הקרובה. השר כץ ציין  כי מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על מאות אלפי הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון. 

 

״כביש 531 הוא הרבה יותר מכביש, מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת גם מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות. לאורך הכביש נבנו 36 גשרים ומנהרות, הוקמו 12 מחלפים ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. מאמץ מיוחד הושקע בשמירה על הטבע והנוף, ובהפחתת זיהום האוויר והרעש בישובים הסמוכים״, הוסיף שר התחבורה.

 

השר כץ ציין כי רכבת ישראל עוברת בימים אלה תנופת פיתוח נרחבת ותפעיל בקיץ הקרוב יותר מ-500 רכבות, שיגיעו לראשונה גם ליעדים חדשים כמו תחנות רעננה ותחנת מרכזית המפרץ החדשה בחיפה. ״מדובר בצעד נוסף בתנופת הפיתוח של התחבורה הציבורית ורכבת ישראל, שתסיע יותר נוסעים, ליותר יעדים, תוך שימוש בטכנולוגיות יותר מתקדמות. אנו קוראים לציבור הרחב לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך זמן יקר וכסף״, הוסיף שר התחבורה.

 

מנכ״ל רכבת ישראל, שחר איילון מסר כי רכבת השרון היא שלב נוסף בהיערכות לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. ״אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית. איישנו את שתי התחנות החדשות ברעננה במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים מתודרכים בימים אלה על התוואי החדש. מרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל נמצא בישורת האחרונה. במקביל, אנו פועלים להטמיע את תפיסת ההפעלה החדשה של רכבת ישראל, שכוללת את מנהרות הרכבת המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, ונערכים יחד עם גורמי הביטחון לכל תרחיש״.