נסיעת הרצה למטרונית

בתקופת המבחנים ייסעו ארבעה אוטובוסים באורך 18 מטר על מסלולים ייחודיים במטרופולין חיפה. ההפעלה המעשית אמורה להתחיל לקראת אמצע 2013


00:00 ,27.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת דן בצפון, זכיינית הפעלת המטרונית (הרכבת הקלה של מטרופולין חיפה) החלה היום (ד') בנסיעות מבחן והרצה למטרונית.

בתקופת ההרצה ינועו רכבי המטרונית במהירויות משתנות לאורך ציר ההסתדרות ועד לצומת גולני, על מנת לבדוק את פעילות הרכבים ותקינות מערכות הפיקוח והבקרה המתקדמות המותקנות בהם.

שר התחבורה ישראל כץ ציין בנסיעת ההרצה הראשונה, אותה קיים עם ראש עיריית חיפה יונה יהב: "מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ בו תופעל המערכת המתקדמת, המשלבת רמת שירות גבוה שאינה מוכרת עדיין בארץ. מדובר במהפכה של ממש, שתעודד את השימוש בתחבורה הציבורית בזכיות הזמינות והנחות אותן היא מציעה. המטרונית תהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים ועדיפות ברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים. העלייה והירידה מהמטרונית יתבצעו באופן חופשי מכל הדלתות והתשלום יבוצע באמצעות כרטוס חכם ומכשירי תיקוף אוטומטיים".

אמר יהב: "המטרונית אותה אנו משיקים היום היא רק סנונית ראשונה לקראת הגעתן של 90 מטרוניות נוספות, שיהפכו לאמצעי תחבורה הפופולרי ביותר לחיפה וממנה. המטרונית תפעל בכל ימות השבוע, 24 שעות ביממה, לרבות שבתות וחגים, למעט במספר מקומות ספציפיים".

יו"ר דירקטוריון יפה נוף רו"ח ג'אקי ואקים: "נסיעות ההרצה של המטרונית היום הן שלב חשוב נוסף בפרויקט ענק, שמטרתו שיפור הנגישות ברחבי המטרופולין. על פי מה שקראתי בתקשורת, יש כוונה להעתיק את הפרויקט המוצלח שלנו למקומות נוספים בארץ. אנחנו גאים על כך ונשמח אם אכן כך יהיה".

בנסיעות המבחן, שיתקיימו במשך שמונה ימים רצופים, ייקחו חלק ארבע מטרוניות. שלושת קווי המטרונית, אותם החלה חברת התשתיות של עיריית חיפה יפה נוף לסלול בשנת 2005, יפעלו לאורך כ-40 ק"מ, כשהמטרונית עצמה תחל לפעול לקראת אמצע 2013. המטרונית בעלת ההנעה הסטנדרטית היא באורך של כ-18 מטר. בנוסף יופעלו מספר קטן של מטרוניות בעלות הנעה היברידית (חשמלית-דיזל) במסגרת תוכנית ניסויית, שלפי תוצאותיה יוחלט אם להרחיב את השימוש ברכב ההיברידי.