משרד התחבורה: תחנת הרכבת הקלה בבת ים תקרא ע״ש אלי כהן

התחנה שתיקרא על שמו של אלי כהן היא אחת מ-34 התחנות בקו האדום. השר כץ: ״עשרות מיליונים ייסעו בכל שנה ברכבת וייחשפו לשמו״


10:54 ,16.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

תחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) המתוכננת ברחוב יוספטל בבת ים, תקרא על שם גיבור ישראל, אלי כהן ז״ל. כך הודיע שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בטקס מרגש שהתקיים אתמול בעיריית בת ים, בהשתתפות ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, מנכ"ל חברת נת"ע, יהודה בראון ונכבדים נוספים.

 

בטקס העניק השר כץ אות הוקרה לנדיה כהן, אלמנתו של אלי כהן ז״ל, שנשפט למוות והוצא להורג בינואר 1965 בכיכר המרכזית בדמשק, באשמת ריגול לטובת ישראל.

 

השר כץ: ״יש כאן סמליות מאוד גדולה כשאנחנו שומעים על מנהרות החיזבאללה, אנחנו בונים מנהרות ורכבות של חיים, כדי לאפשר לכל האוכלוסייה להתנייד ביעילות ובמהירות. אלי כהן יהיה במרכז פרויקט הרכבת הקלה, עשרות מיליונים שיסעו בכל שנה ברכבת יחשפו לשמו של אלי כהן״.


נדיה כהן שריגשה את כל הנוכחים בדבריה אמרה כי היא מתרגשת מאוד מהחלטת השר כץ לקרוא לתחנת הרכבת על שמו של בעלה המנוח. ״אלי ראה בתפקידו שליחות, לנגד עיניו עמדה טובת מדינת ישראל בלבד. אני מרגישה שאלי היה ממקימי הארץ והעם. הוא השאיר בי הערצה ואהבה אליו, במעט הזמן שזכיתי להכיר אותו. קשה לי להגיד, אבל בכיתי כשצפיתי בטקס חילופי הרמטכ"לים וראיתי אותם מתחבקים עם נשותיהם בסיום הטקס. שאלתי את עצמי מדוע אני לא זכיתי לחבק את בעלי, אבל כמו שאתם רואים, עכשיו אני מחייכת״, הוסיפה נדיה. 

 

התחנה שתיקרא על שמו של אלי כהן היא אחת מ-34 התחנות בקו הראשון של הרכבת הקלה, (״הקו האדום״). הקו, באורך 24 ק״מ שמתוכם 12 קילומטר תת-קרקעיים, יחבר את ערי גוש דן, מפתח תקוה דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו ועד בת ים. 

 

ממשרד התחבורה נמסר כי קו הרכבת אמור להיחנך בעוד כשלוש שנים. העבודות מתקדמות כמתוכנן ובקצב מהיר, בקרוב תסתיים כריית המנהרות. במקביל נבנות התחנות התת קרקעיות. בימים אלה מתבצעות עבודות בתוואי המסילה הטורקית באזור נווה צדק, ובמקטע העילי בבת ים, יפו ופתח תקווה.