משרד התחבורה ערך דיון הפקת לקחים לייעול מערך התחבורה

חדר המצב של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נפתח עם פרוץ המלחמה ופועל מדי יום כדי לגבש תמונת מצב תחבורה עדכנית. מנכ״ל המשרד משה בן-זקן: ״משרד התחבורה הוא גורם משמעותי לתמיכה ברציפות תפקוד מערכת הביטחון בפרט והמשק בכלל״


10:33 ,29.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן קיים אתמול דיון הפקת לקחים, לשיפור וייעול המענה והמוכנות של כל מערך התחבורה. במהלך הדיון, העלה בן זקן את הצורך החשוב בשיתוף ידע ומידע בין כלל גופי התחבורה. בנוסף, המנכ״ל הדגיש את הצורך בסיוע הדדי בין הרשויות, תיאומים עם צה״ל, משטרת ישראל ופיקוד העורף, כדי לייעל ולקדם את המענה בכללותו. 

 

מנהלת אגף החירום במשרד, מיכל קלה בן חמו, הציגה את עיקרי התובנות המרכזיות של גורמי התחבורה מפרוץ המלחמה ועד היום, בכלל זה עדכון והתאמה של נהלי החירום במטרה לתת מענה מיטבי לתרחישים השונים. בנוסף, קלה הדגישה את החשיבות לראייה הוליסטית של תחבורה שזורה בביטחון, בעיקר בנושא של תקומה, שיקום חבל הדרום ביום שאחרי המלחמה.

 

למערך התחבורה יש חשיבות רבה לחוסן הלאומי בין היתר; אחריות על שערי המדינה, אחריות על הצירים הבינעירוניים, סיוע בשינוע כוחות ואמצעי ביטחון ומתן אפשרות לפעילות התעופה האזרחית.

 

בדיון הוצגו נושאים נוספים שהמשרד, באמצעות גופיו, יכול לסייע למערכת הביטחון ולמאמץ המלחמתי וכבר ממחר נושאים אלה יפורטו מול מערכת הביטחון. חדר המצב של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נפתח עם פרוץ המלחמה ופועל מדי יום כדי לגבש תמונת מצב תחבורה עדכנית ולשפר את המוכנות והמענה בכל העת.

 

בדיון השתתפו יו״רים ומנכ״לי חברות הבנות ובהן נת״י, נת״א, נת״ע, חוצה ישראל, מוריה, רכבת ישראל, רש״ת, רת״א, חוקר תאונות אוויר, רספ״ן, חנ״י, מנהלי נמלי ישראל, רלב״ד, רשות ארצית לתחבורה ציבורית ועוד.

 

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן אמר: ״הדיון שערכנו היום הוא חשוב מאד, להפקת לקחים תוך כדי שגרת חירום לטובת שיפור ומיצוי המענה. משרד התחבורה כיום, הוא אחד המשרדים המרכזיים במענה לרציפות התפקוד  של מדינת ישראל. כלל החברות והאגפים במשרד עושים כעת בדק בית פנימי כדי לראות כיצד ניתן להתייעל ולהשתפר יותר לטובת האזרחים והמשק כולו. זאת חובתנו כמשרתי ציבור. לצד זאת אנו בוחנים דרכים שבאמצעותם יהיה ניתן להדק יותר את הקשר עם שאר משרדי הממשלה וזרועות הביטחון, מה שיביא להצלת חיי אדם ולסיוע קריטי בהצלחת המערכה״.