משרד התחבורה: סבב דיונים לקידום שורת פרויקטים ברשויות המקומיות

מנכ״ל משרד התחבורה וקיים השבוע מרתון ישיבות עם ראשי רשויות מהדרום והצפון, במטרה לצמצם פערים ולהאיץ פרויקטים מקומיים, לעקוב אחר התקדמות פרויקטים בעבודה, ולבחון את הצרכים הייחודיים של כל רשות


10:39 ,13.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן קיים השבוע מרתון ישיבות עם ראשי רשויות מהדרום והצפון, במטרה לצמצם פערים ולהאיץ פרויקטים מקומיים, לעקוב אחר התקדמות פרויקטים בעבודה, ולבחון את הצרכים הייחודיים של כל רשות. במפגשים השתתף יו״ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ובכירי משרד התחבורה.

 

בישיבה עם ראש עיריית מודיעין - מכבים רעות חיים ביבס, הנחה מנכ״ל משרד התחבורה את הדרגים המקצועיים לקדם את ביצוע המקטע בכביש 4431 לקריית ספר, לצד קידום סטטוטורי של כביש 3 - פרויקט בעל חשיבות לאומית בהתאם למדיניות שהתוותה שרת התחבורה מירי רגב.

 

מנכ״ל רכבת ישראל שיקו זאנה עדכן בישיבה את ראש העירייה, כי מקודמת ההחלטה להרחיב את תחנת הרכבת בעיר מודיעין והארכת הרציפים בכדי לאפשר קבלה של קרונות ארוכים יותר, ולהגדיל את יכולות קיבולת הנוסעים, לאור ריבוי המשתמשים בתחנת הרכבת בעיר. 

 

במהלך הדיון, עלה הצורך בתקצוב תוספות שירות בשכונות חדשות שמוקמות ברחבי הארץ. בן זקן ציין כי קיימת הסכמה מלאה בין משרד התחבורה למרכז השלטון המקומי, אודות הצורך והנחיצות של תוספות השירות בפריפריה ובמרכז, אך הנושא נתקל בקושי בשל העדר תקציב. מנכ״ל המשרד סיכם עם יו״ר מרכז השלטון המקומי לפנות במשותף למשרד האוצר בכדי לגבש פתרון. 

 

בנוסף, נידונו בישיבה בה נטל חלק גם חאלד חוג׳ריאת ראש מועצת ביר אל-מכסור, נושא פיתוח תשתיות תחבורתיות ברשויות המקומיות וברשויות הערביות והבדואיות בצפון ובדרום. 

 

מנכ״ל משרד התחבורה בישר בישיבה כי יופשרו היתרות התקציביות לטובת קידום פרויקטים קטנים ברשויות, וקרא לראשי הרשויות לממש את הזכאות בסל הבטיחות במסגרת תכנית ׳שותפים לדרך׳.

 

בדיון עם ראש מועצת חוף אשקלון מר יאיר רביבו, נדון נושא שיקום תשתיות התחבורה שנפגעו כתוצאה מהמלחמה, בשיתוף עם מנהלת ׳תקומה׳. בן זקן בישר כי בקרוב יועבר תקציב ייעודי בסך 200 מיליון שקל לטובת פרויקטים ביישובי העוטף.

 

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: ״משרד התחבורה עומד בקשר רציף עם ראשי הרשויות, וערוך גם בזירה הזו. אני מודה לראשי הערים על הדאגה לתושבים ועל האכפתיות. אני מודה לכל אנשי המקצוע על ההירתמות המלאה לטובת הצלחת הפרויקטים למען אזרחי ישראל״.