משרד התחבורה: הצלחה לתוכנית להורדת מכוניות ישנות מהכבישים

השר כץ החליט להרחיב את תוכנית הגריטה ולכלול בה גם כלי רכב בני 15 שנה ומעלה שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה


00:00 ,05.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר כץ החליט להרחיב את תוכנית הגריטה ולכלול בה גם כלי רכב בני 15 שנה ומעלה שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה
 
מאות פניות של אזרחים המבקשים לגרוט כלי רכב ישנים התקבלו בימים האחרונים במשרד התחבורה, במסגרת התוכנית להורדת כלי רכב ישנים מהכבישים. כך מסר היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
מאז הוחל בישום התוכנית הממשלתית להורדת כלי רכב ישנים מהכבישים לפני כשלושה ימים נגרטו כ-150 כלי רכב פרטיים לאחר שבעליהם הפקידו את רשיון הרכב במשרד הרישוי.
 
במסגרת התוכנית החדשה יכול כל בעל רכב ישן משנת יצור 1990 ומעלה למסור את רכבו למגרש גריטה מיוחד ולקבל פיצוי בסך 3,000 שקל ממשרד התחבורה. בנוסף לכך יקבל בעל הרכב החזר של החלק היחסי של אגרת הרכב שנותר עד למועד פקיעת הרשיון.
 
לאחרונה החליט השר כץ להרחיב את תוכנית הגריטה ולכלול בה גם כלי רכב בני 15 שנה ומעלה שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה ובעליהן הביעו רצונם לגרוט את הרכב.
 
המשרד להגנת הסביבה מפעיל כיום באשדוד אתר גריטה אחד ובמהלך חודש פברואר יחלו לפעול מספר אתרים נוספים. קצב גריטת המכוניות באתר הבודד הפועל כיום עומד על יותר מ-35 כלי רכב ביום.
 
שר התחבורה ציין כי תקציב התוכנית המקודמת על ידי משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר עומד כיום על 100 מיליון שקלים שיתפרסו על פני חמש שנים. לדבריו, תוכנית הגריטה של כלי רכב נועדה לעודד בעלי רכב להוריד מהכביש מכוניות מזהמות ופחות בטיחותיות לנסיעה.
 
מנתוני הגריטה של משרד התחבורה מתברר כי 20% מהמכוניות שנגרטו הן מסוג סובארו; 13% מסוג מיצובישי; 11% מסוג סוזוקי ודייהטסו; 8% מסוג סיטרואן ו-4% מסוג פולקסוואגן ואופל. כ-45% מכלי הרכב שנגרטו הם בני 22-24 שנה והשאר בני 25 שנה ויותר.