ירושלים: מסוף תחבורה חדש עם עמדות טעינה מהירות לאוטובוסים חשמליים

מסוף הארזים, נבנה בהשקעה של כחצי מיליארד שקל, ממוקם למרגלות שכונת רמות הירושלמית וכולל 215 עמדות להטענת אוטובוסים חשמליים ובסמוך לתחנת הרכבת הקלה. במקום ייבנה חניון ״חנה וסע״ תוך קישור לקו הכחול של הרכבת הקלה


09:44 ,30.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית ירושלים בשיתוף משרד התחבורה וצוות תכנית אב לתחבורה ובביצוע חברת מוריה לפיתוח ירושלים, מסיימים בימים אלה את העבודות האחרונות להקמת מסוף הארזים, זאת, לקראת פתיחתו הרשמית מחר - ב-1 ביולי. המסוף נבנה בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים, וכולל עמדות להטענת אוטובוסים חשמליים, לצד חניון ״חנה וסע״ המוקם בימים אלו, תוך קישור לקו הכחול של הרכבת הקלה.

 

מסוף הארזים ממוקם למרגלות שכונת רמות הירושלמית וכולל 215 עמדות להטענת אוטובוסים חשמליים ובסמוך לתחנת הרכבת הקלה. המסוף קיבל לאחרונה את האישורים האחרונים להפעלתו, וכאמור, יחל לפעול ביום שני הקרוב. העבודות במתחם ארכו כשלוש וחצי שנים.

 

החניון החדש מתפרס על פני שטח של 50 אלף מ״ר, כולל 12 רציפי אוטובוסים, מבני מנהלה ומנוחה לרווחת הנהגים, וחניון חשמלי מלא עם 215 עמדות לטעינה חשמלית מהירה, זאת במסגרת המעבר לתחבורה ציבורית ירוקה ונקייה ולצמצום מפגעי רעש ופליטת חומרים מזהמים אל הסביבה.

 

מעל החניון הוקם ״גג ירוק״ בשטח של כ-20 אלף מ״ר, אשר משתלב במרקם הסביבתי של האזור כולו. הגג הירוק נתמך על ידי קורות גנניות, המעניקות לחניון מראה ירוק ואסתטי.

 

מסוף הארזים יקושר אל הקו הכחול של הרכבת הקלה. לצדו מוקם בימים אלו חניון ״חנה וסע״ ענק עבור רכבים פרטיים. המסוף מקושר גם אל מתחם התעסוקה בהר חוצבים ולשכונת רמות, ויאפשר גישה נוחה וקלה למתחם באמצעות תחבורה ציבורית ובעתיד גם באמצעות הרכבת הקלה.