חברת KONE זכתה במכרז בקו האדום של הרכבת הקלה

ענקית התשתיות הפינית זכתה במכרז הענק של נת״ע לביצוע המעליות והדרגנועים בקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. מנכ״ל החברה, גיא קבילי: ״מודים לחברת נת״ע על ניהול מכרז הוגן, גאים לקחת חלק בפרויקט לאומי זה״


10:57 ,25.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מכרז המעליות והדרגנועים של נת״ע הוא מהמכרזים הגדולים והחשובים בענף המעליות והדרגנועים בישראל. זהו פרויקט אסטרטגי, שבו התמודדו חברות הענק בתחום: KONE, שינדלר נחושתן, טיסנקרופ, אלקטרה ואוטיס. לאחר שחברת שינדלר נחושתן ניצחה במכרז, ועדת המכרזים הממשלתית החליטה לפסול את הזכייה בעקבות מידע שהגיע אליה.

 

בעקבות הפסילה של שינדלר נחושתן, חברת KONE הוכרזה כזוכה. לאחר שורה של עתירות נגד זכיית KONE, ביום ה׳ האחרון הוסרו העתירות ובכך הוכרז ניצחונה של KONE. כמו כן, בית המשפט פסק על שינדלר לשלם הוצאות משפט גם לחברת KONE וגם לחברת נת״ע.

 

מנכ״ל KONE, גיא קבילי, מסר כי ״השקענו מאמץ רב כדי לנצח במכרז אסטרטגי זה. אנחנו מבקשים להודות להנהלת חברת נת״ע ולצוותים המקצועיים שלה על האמון. הפרויקט לא רק מציב את KONE כחברה המובילה והגדולה בישראל בתחום המעליות והדרגנועים, אלא גם מכניסה אותנו לחברות מובילות בענף התשתיות בארץ. נמשיך להוביל ולהתפתח במשק הישראלי״.

 

עו״ד גלעד כ״ץ, ליאור מימון ולינה מחולה, ממשרד ש.הורוביץ, ליוו את KONE משלב הגשת ההצעה, וייצגו אותה גם בהליכים המשפטיים, שהגישה שינדלר נחושתן.

 

חברת KONE היא חברה פינית ואחת משלושת חברות המעליות והדרגנועים הגדולות בעולם. החברה נוסדה בשנת 1960, פועלת ב-60 מדינות ברחבי העולם, משרתת כ-450 אלף לקוחות ומעסיקה כ-56 אלף עובדים. KONE נסחרת בבורסה הפינית על פי שווי שוק של כ-21 מיליארד יורו. בין פרוייקטי הדגל של החברה בעולם ניתן למנות את בניית המעליות בבניין הגבוה בעולם בעיר ג׳דה בסעודיה, המתנשא לגובה של קילומטר אחד.

 

עד 2013 המעליות והדרגנועים של KONE הגיעו לישראל באמצעות ישראליפט. בשנה זו נרכשה החברה, ובתחילת 2018 המותג ישראליפט הפך באופן רשמי ל- KONE ישראל. בין פרוייקטי הדגל בישראל: בניין מנורה, רוטשילד 22, בניין מאיר ומגדלי BSR.